
Pierwszy e-sklep Gucci, oferujący kolekcje mody i galanterii skórzanej, zostanie otwarty już 21 grudnia. Drugi, z produktami kosmetycznymi, ma być obsługiwany przez partnera licencyjnego, firmę Coty i ma zacząć działać w lutym 2021 r.
Marka Gucci to główny czynnik zysków dla francuskiej grupy Kering. Jest jedną z najbardziej cenionych z grona jakie dołączyły do platformy Tmall Luxury Pavilion, utworzonej przez Alibabę w 2017 r. i obejmującej obecnie ponad 200 marek od odzieży po samochody z wyższej półki. Są na niej obecne m.in. Chanel, Cartier, Bottega Veneta, Valentino, Alexander McQueen, Burberry, Tod’s, Stella McCartney, Marni, Moschino, Michael Kors, MCM, Breitling, Maserati.
Według Alibaby, Tmall Luxury Pavilion posiada obecnie około 750 mln użytkowników.
Gucci posiada już własną stronę internetową w Chinach i jest obecna na wszystkich ważniejszych platformach społecznościowych w Chinach, w tym Weibo oraz WeChat.
Szacuje się, że jeszcze przed wybuchem pandemii chińscy klienci generowali około 35 proc. zakupów dóbr luksusowych, a do 2025 r. ten udział ma się zwiększyć niemal do 50 proc.