Guru internetu już na łowach

Grzegorz Suteniec
23-07-2018, 22:00

Netguru kupuje Bitcraft, dzięki któremu zespół poznańskiej firmy powiększy się do ponad 400 osób.

Świadczące usługi dla start-upów i dużych firm Netguru przejmuje białostocki Bitcraft. Umowa z założycielami i dotychczasowymi inwestorami została podpisana w lipcu, a cały zespół Bitcrafta — 41 osób, łącznie z trójką założycieli — ma dołączyć do Netguru już w sierpniu. Po finalizacji transakcji cały zespół będzie liczył ponad 400 ekspertów. To największe przejęcie w dotychczasowej historii Netguru.

— Bitcraft to świetny, zgrany zespół, który pracuje w podobnej kulturze i w podobny sposób do Netguru. Wzmocnią nasze kompetencje zarówno w tworzeniu software’u, jak i możliwości sprzedażowe — mówi Kuba Filipowski, współzałożyciel i chief strategy officer w Netguru, odpowiedzialny za strategię rozwoju firmy, w tym przejęcia i partnerstwa.

Bitcraft to software house założony w 2014 r. przez Marcina Piesiaka (byłego lidera zespołu Android w Netguru), Kubę Protasiewicza i Michała Wasilewskiego. Ma na koncie kilkadziesiąt zagranicznych projektów, w tym m.in. dla brytyjskiego fintechu Loot, system smart home dla amerykańskiego start-upu, czy też repozytoria dokumentów medycznych wdrożone w ponad 40 szpitalach w Polsce.

Połączenie z Bitcraftem oznacza otwarcie Netguru na Białystok, gdzie firma otworzy szóste biuro w Polsce (po Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Gdańsku i Wrocławiu). Firmy nie ujawniają finansowych szczegółów transakcji.

Netguru już wcześniej zapowiedziało strategię konsolidacji rynku, a zakup Bitcrafta nie wyczerpuje apetytu poznańskiej firmy.

— W strategii Netguru założyliśmy, że nasz bardzo szybki, organiczny rozwój będziemy chcieli wspierać mądrymi akwizycjami w Polsce czy regionie. Bitcraft idealnie wpisuje się w tę strategię. Nie jest jednak ostatnią firmą, z którą rozmawiamy o możliwościach rozwoju — mówi Kuba Filipowski.

Netguru to globalna firma z siedzibą w Poznaniu i 188. najszybciej rosnąca firma w Europie według rankingu „Financial Times”. Wśród klientów firmy są m.in. Volkswagen, IKEA, Babbel, solarisBank, Helpling czy GlobalWebIndex. Obecnie prowadzi projekty dla blisko 100 klientów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Guru internetu już na łowach