Konsensus przygotowany przez PAP Biznes wskazywał na spadek sprzedaży detalicznej w cenach stałych rdr o 3,7 proc. i wzrost o 1,9 proc. w ujęciu mdm.
W cenach bieżących, ekonomiści ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się wzrostu o 2,4 proc. rdr.
Wzrost udziału sprzedaży detalicznej
Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w lipcu w Polsce 7,9 proc. wobec 7,7 proc. w poprzednim miesiącu.
GUS podaje, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (z 16,9 proc. przed miesiącem do 18,6 proc.), „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 21,2 proc. do 21,8 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (z 14,4 proc. do 15,0 proc.).