Gusta bardziej wyrafinowane

opublikowano: 28-12-2015, 22:00

Adres i projekt nieruchomości to główne czynniki, na jakie zwracają uwagę kupujący. Powoli dołącza do nich zastosowanie nowoczesnych technologii

Dla prawie połowy Polaków najważniejsze jest położenie nieruchomości, a następnie bliskość znajomych lub rodziny (42 proc.), liczba pokoi (38 proc.) i rozkład pomieszczeń (37 proc.) — wynika z badania przeprowadzonego przez Pracownię Badań Społecznych (PBS) na zlecenie dewelopera Allcon Osiedla. Najczęstsze odpowiedzi są zgodne z obserwacjami, jakie poczynili deweloperzy wśród poszukujących mieszkań.

CENTRUM ZARZĄDZANIA:
CENTRUM ZARZĄDZANIA:
Obsługa i instalacja inteligentnych rozwiązań przestaje być wiedzą tajemną, a ceny takich akcesoriów są przystępniejsze niż jeszcze 2-3 lata temu. Wystarczy odpowiednia aplikacja i dostęp do smartfona, by wygodnie kontrolować temperaturę, oświetlenie czy zużycie wody w mieszkaniu — mówi Jakub Zagórski, dyrektor marketingu Skanska Residential Development Poland.
Marek Wiśniewski

— Szczególnie młodzi ludzie przywiązują coraz większą wagę nie tylko do położenia rozumianego jako dobra komunikacja czy infrastruktura, ale także do sąsiedztwa rodziny i przyjaciół. Coraz częściej klienci, zachęceni przez znajomych dobrymi opiniami o osiedlu, wybierają mieszkania w budynkach sąsiadujących. Nierzadko rodzice kupują mieszkania na tym samym osiedlu, by być blisko dzieci i wnuków — komentuje wyniki badania Mariola Krakowiak, dyrektor ds. sprzedaży Allcon Osiedla.

To niejedyne cechy nieruchomości, na jakie zwracają uwagę kupujący. Coraz częściej pytają także o innowacje z prawdziwego zdarzenia.

Pod lupą

W ostatnich latach Polacy stali się bardziej świadomi swoich potrzeb mieszkaniowych. — Klienci zazwyczaj mają nakreśloną wstępną wizję, dotyczącą metrażu mieszkania, położenia na piętrze, nasłonecznienia. Nasi konsultanci, analizując ich preferencje, doradzają, jak dostosować wybrane mieszkanie do potrzeb. Mam na myśli możliwość wprowadzenia zmian aranżacyjnych, pozwalających na wydzielenie kuchni, prywatnej strefy gospodarzy, tzw. master bedroomu z łazienką i garderobą czy małego gabinetu. Przy wyborze mieszkania ważną rolę odgrywają maksymalne wykorzystanie wnęk pod zabudowy, duże przeszklenia, przestronne tarasy i wysokość wnętrza — wyjaśnia Mariola Krakowiak.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Lokum na pilota

Na preferencje kupujących mieszkania wpływa także wzrost popularności internetu rzeczy (Internet of Things, IoT). Według prognoz międzynarodowej agencjibadawczej Navigant Research (2015), światowe przychody ze sprzedaży aplikacji i akcesoriów do zdalnego sterowania różnymi parametrami w mieszkaniach przekroczą w 2025 r. 330 mld USD. W najbliższej dekadzie popularność będzie zyskiwało zdalne sterowanie temperaturą, oświetleniem, pomiarem zużycia energii czy bezpieczeństwem nie tylko w biurach, ale i w mieszkaniach.

— Rynek inteligentnego wyposażenia wnętrz będzie rósł nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale i w naszym regionie. To zmiana inicjowana przez młodych, którzy dorastają w świecie pełnym technologii. Obsługa i instalacja inteligentnych rozwiązań przestaje być wiedzą tajemną, a ceny takich akcesoriów są przystępniejsze niż jeszcze 2-3 lata temu. Wystarczy odpowiednia aplikacja i dostęp do smartfona, by wygodnie kontrolować temperaturę, oświetlenie czy zużycie wody w mieszkaniu — mówi Jakub Zagórski, dyrektor marketingu Skanska Residential Development Poland.

Raport Navigant Research wskazuje, że na rynku mieszkaniowym coraz więcej firm wykorzystuje potencjał aplikacji i akcesoriów podłączonych do sieci. Eksperci NPD Group, którzy prowadzili badania dotyczące automatyzacji mieszkań i domów, podkreślają, że ponad 40 proc. przedstawicieli generacji Y w Stanach Zjednoczonych jest zainteresowanych wyposażeniem domu w inteligentne przedmioty sterowane za pomocą smartfona, a 23 proc. już takie urządzenia testuje lub zainstalowało w mieszkaniu (dla porównania — średnia dla populacji to 12 proc.). W Polsce rynek akcesoriów IoT dla mieszkań w ostatnim czasie ruszył z kopyta. Najpopularniejszymi rozwiązaniami są różnego typu sensory — ruchu, gazu i dwutlenku węgla, oświetlenie zmierzchowe czy czujniki uruchamiające oświetlenie w wybranym pomieszczeniu.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane