Długoletni lider w dziedzinie oprogramowania dla profesjonalistów zajmujących się twórczością artystyczną, obawia się, że nowe start-upy oparte na generatywnej AI mogą uszczuplić jego udział w rynku. Wskutek tego Adobe włączyło swój własny model AI, Firefly, do swoich głównych produktów, takich jak Photoshop i Illustrator. Jednak niedawna prezentacja przez OpenAI swojego modelu generowania wideo, Sora, ponownie zapaliła w inwestorach obawy o konkurencję.
W pierwszym kwartale fiskalnym sprzedaż wzrosła o 11 proc. do 5,18 mld USD. Zysk, nie uwzględniając niektórych pozycji, wyniósł 4,48 USD na akcję. Wall Street oczekiwało przychodów w wysokości 5,14 mld USD i skorygowanych zysków na poziomie 4,38 USD na akcję.
Jednostka mediów cyfrowych, która obejmuje flagowe oprogramowanie Adobe do tworzenia i przetwarzania dokumentów, odnotowała wzrost sprzedaży o 12 proc. do 3,82 mld USD w okresie kończącym się 1 marca. Przychody z działu obejmującego oprogramowanie do marketingu i analiz wzrosły o 10 proc. do 1,29 mld USD.
Firma zaczyna już monetyzować nowe funkcje AI i zwiększy te wysiłki w drugiej połowie roku, przekazali dyrektorzy podczas konferencji telefonicznej po ogłoszeniu wyników.