Tym samym H&M podąża za innymi firmami z branży modowej, takimi jak Banana Republic of Gap Inc. i Bloomingdale's, które pożyczają swoje ubrania za miesięczną opłatą. Konsumenci stają się bowiem coraz bardziej świadomi wpływu tzw. szybkiej mody na środowisko naturalne.
W zeszłym tygodniu H&M uruchomiło swój pierwszy w historii serwis wynajmu asortymentu sukni świątecznych, wraz z otwarciem odnowionego centralnego sklepu w Sztokholmie.
W ostatnich latach H&M wprowadził na rynek szereg niezależnych marek, takich jak COS i Arket, chociaż sieć sklepów marki H&M nadal odpowiada za większość przychodów.
"Abonament na wypożyczanie odzieży jest od pewnego czasu na naszym radarze i uważamy, że jest to dla nas bardzo istotny model do zbadania", poinformował COS w komunikacie.
Firma H&M poinformowała, że YCloset jest największą chińską platformą świadczącą usługi wypożyczania odzieży z 15 milionami zarejestrowanych użytkowników.
Użytkownicy płacą miesięczny abonament, a nie za sztukę odzieży. Po wypożyczeniu ubrania mają również możliwość jej kupna.