H&M będzie wypożyczać ubrania w Chinach

opublikowano: 06-12-2019, 13:55

H&M, druga co do wielkości grupa odzieżowa na świecie, powiedziała w piątek, że jej marka COS połączyła siły z chińską platformą YCloset, by przetestować wypożyczanie ubrań, ponieważ świadomi ekologicznie konsumenci ograniczają zakupy, informuje Reuters.

Tym samym H&M podąża za innymi firmami z branży modowej, takimi jak Banana Republic of Gap Inc. i Bloomingdale's, które pożyczają swoje ubrania za miesięczną opłatą. Konsumenci stają się bowiem coraz bardziej świadomi wpływu tzw. szybkiej mody na środowisko naturalne.

W zeszłym tygodniu H&M uruchomiło swój pierwszy w historii serwis wynajmu asortymentu sukni świątecznych, wraz z otwarciem odnowionego centralnego sklepu w Sztokholmie.

W ostatnich latach H&M wprowadził na rynek szereg niezależnych marek, takich jak COS i Arket, chociaż sieć sklepów marki H&M nadal odpowiada za większość przychodów.

"Abonament na wypożyczanie odzieży jest od pewnego czasu na naszym radarze i uważamy, że jest to dla nas bardzo istotny model do zbadania", poinformował COS w komunikacie.

Firma H&M poinformowała, że YCloset jest największą chińską platformą świadczącą usługi wypożyczania odzieży z 15 milionami zarejestrowanych użytkowników.

Użytkownicy płacą miesięczny abonament, a nie za sztukę odzieży. Po wypożyczeniu ubrania mają również możliwość jej kupna.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy