H&M przeprasza za rasistowską reklamę

opublikowano: 09-01-2018, 11:30
aktualizacja: 09-01-2018, 11:35

Szwedzka marka odzieżowa Hennes & Mauritz AB przeprosiła za kontrowersyjną reklamę, w której czarnoskóry chłopiec ubrany był w bluzę z kapturem z napisem "najfajniejsza małpa w dżungli", informuje Bloomberg.

Firma wycofała bluzę ze sprzedaży. H&M zgodził się również, że zdjęcie ubranego w nią chłopca, które pojawiło się w sklepie internetowym marki, mogło wzbudzić negatywne uczucia.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg
None
None

Zdjęcie sprawiło, że na firmę wylała się fala krytyki w mediach społecznościowych, a także skłoniło kanadyjskiego artystę The Weekend do zerwania współpracy z marką. 

- Jest nam niezmiernie przykro, że zrobiono to zdjęcie, a także z powodu samego nadruku na bluzie. (…) Dlatego też nie tylko usunęliśmy zdjęcie z naszych kanałów internetowych, ale również sam produkt ze wszystkich sklepów na całym świecie – poinformowała firma w komunikacie.

woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore... pic.twitter.com/P3023iYzAb

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Polecane