Hakerzy zatrzymali Komfort

Łukasz RawaŁukasz Rawa
opublikowano: 2025-05-27 16:44

Sklepy sieci meblowej zamknięte z powodu cyberataku. Firma zapewnia, że dane klientów są bezpieczne, ale prosi o zmianę haseł w należących do niej e-serwisach.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • kiedy salony Komfort zostaną otwarte po cyberataku
  • czy dane klientów są bezpieczne
  • jakie działania podjęła firma wobec klientów
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Salony nieczynne, strona internetowa działa tylko w ograniczonym zakresie, a na zapleczu trwa walka z następstwami cyberataku. Komfort, sieć z prawie 160 sklepami w całej Polsce, padł ofiarą incydentu, który sparaliżował część jego systemów informatycznych.

„Nasza firma doświadczyła incydentu bezpieczeństwa, który tymczasowo wpłynął na działanie niektórych naszych systemów informatycznych” – informuje spółka na stronie głównej.

Sklepy stacjonarne mają zostać otwarte w środę, 28 maja, ale Komfort ostrzega, że mogą wystąpić opóźnienia w realizacji zamówień. W takich przypadkach klienci mają być informowani indywidualnie.

„Dzięki naszym zaawansowanym środkom cyberbezpieczeństwa i szybko podjętym działaniom, skutecznie ochroniliśmy bazy danych zawierające Państwa dane osobowe. Potwierdzamy, że nie doszło do masowego naruszenia systemów przechowujących dane” – przekonuje Komfort w oświadczeniu.

Jednak prewencyjnie wszyscy klienci zostaną poproszeni o zmianę haseł do kont w systemie Komfortu. Sieć przekonuje, że to środek ostrożności, a nie reakcja na potwierdzony wyciek danych.