Handel elektroniką wymaga refleksu

Danuta Hernik
opublikowano: 2025-12-14 20:00

Firma działa w branży dynamicznej i konkurencyjnej, co wymaga dobrej znajomości rynku, orientacji w nowinkach z branży, śledzenia premier sprzętowych, trendów i doświadczenia w sprzedaży.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

2. MIEJSCE WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE - TIESA

Wrocławska Tiesa specjalizuje się w zakupie i odsprzedaży sprzętu elektronicznego, w szczególności smartfonów, tabletów i smartwatchy. Jak podkreśla Bartłomiej Stelmach, prezes spółki, w tego rodzaju działalności niezbędna jest elastyczność, szybkie reagowanie na zmiany rynkowe oraz stałe podążanie za trendami technologicznymi.

– Wypracowane relacje partnerskie pozwalają nam bez trudu poruszać się po rynku sprzętu elektronicznego, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaproponować konkurencyjne ceny – mówi.

A ponieważ podstawową działalnością firmy jest dystrybucja takiego sprzętu, ważne jest by urządzenia znajdujące się w obrocie, reprezentowały odpowiednią jakość, gwarantowaną przez sprawdzonych krajowych i zagranicznych dostawców. Tu liczy się więc doświadczenie i relacje z dostawcami, producentami.

– Dzięki rozbudowanej sieci kontaktów handlowych jesteśmy w stanie skutecznie pozyskiwać atrakcyjne oferty i dostarczać naszym partnerom produkty o wysokiej wartości rynkowej, opierając współpracę na partnerskich relacjach, zaufaniu oraz terminowości – przekonuje Bartłomiej Stelmach.

– Nie można również pominąć naszego zgranego i kompetentnego zespołu, który stanowi solidny fundament naszej działalności – dodaje.

Tiesa powstała w 2020 r. jako firma rodzinna. Wspólnicy od początku konsekwentnie wyznaczali jej kierunek rozwoju, korzystając z doświadczenia zdobytego już wcześniej. Dziś firmę tworzy sześcioosobowy zespół. Oczywiście, podejmuje on w codziennej pracy różne wyzwania.

– Wynikają one przede wszystkim z dynamicznego rozwoju branży i konieczności stałego nadążania za innowacjami technologicznymi oraz zmieniającymi się oczekiwaniami rynku. Ponadto zmienność cen, dostępności urządzeń czy częste pojawianie się nowych modeli wymagają od nas ciągłego monitorowania trendów i elastycznego podejmowania decyzji biznesowych – wyjaśnia Bartłomiej Stelmach.

– Tematem, z którym już niedługo będziemy musieli się zmierzyć, jest nowa ustawa reprograficzna, która najprawdopodobniej obniży naszą konkurencyjność w wymiarze globalnym, w już i tak niskomarżowym biznesie – komentuje.

Tiesa jest firmą rozwijającą się, konsekwentnie buduje swoją markę i miejsce na rynku.

– Naszą działalność wspiera przede wszystkim dopracowany system organizacji pracy, pozwalający nam sprawnie realizować zadania oraz utrzymywać wysoki standard współpracy z partnerami – dodaje prezes.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface

Partner strategiczny

Alior

Partnerzy

GPW Orlen Targi Kielce