Handel online osiągnie wartość 95 mld USD w 2006 r.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 25-01-2006, 19:39

95 mld USD wyniesie w tym roku wartość światowego handlu online, tj. o 18 proc. więcej niż w 2005 roku -poinformował w środę portal InternetNews, powołując się na raport firmy analitycznej JupiterResearch.

95 mld USD wyniesie w tym roku wartość światowego handlu online, tj. o 18 proc. więcej niż w 2005 roku -poinformował w środę portal InternetNews, powołując się na raport firmy analitycznej JupiterResearch.

    Według raportu, do 2010 roku średni roczny wzrost rynku e-commerce, czyli handlu przez internet, sięgać będzie 12 proc. W 2010 roku rynek ten będzie miał wartość 144 mld USD; jego wartość w 2005 roku to 81 mld USD, co oznaczało 14-proc. wzrost w stosunku do 2004 roku.

    W horyzoncie krótkookresowym, według autorów raportu, najważniejszymi czynnikami zwiększenia wartości handlu online ma być wzrost liczby sklepów i supermarketów internetowych oraz przeznaczanie coraz większych sum na zakupy online przez indywidualnych klientów.

    Na rynkach, na których e-commerce stanie się jednym z kilku kanałów sprzedaży w firmie (USA, Unia Europejska, Japonia), dla firm korzystających z handlu online najważniejsze stanie się jednak nie tyle pozyskanie nowych klientów, ile zwiększenie zysku z transakcji przeprowadzanych przez jednego klienta firmy.

    JupiterResearch przewiduje, że w 2010 roku e-commerce wykorzystywać będzie jako kanał sprzedaży połowa amerykańskich firm handlowych.

    Wśród klientów utrzyma się lekka przewaga procentowa kobiet (51:49), choć na świecie jest raczej odwrotnie (35:65). Jest to związane m.in. z rozwojem e-commerce w krajach muzułmańskich, gdzie zdecydowaną większość kupujących stanowią mężczyźni.

    Jak podano w raporcie, kobiety przez internet kupują najwięcej artykułów gospodarstwa domowego, sprzętu AGD, odzieży i perfum. Mężczyźni natomiast kupują przede wszystkim sprzęt elektroniczny i informatyczny oraz sportowy.

    Jak przewiduje JupiterResearch, elementem napędzającym rozwój handlu elektronicznego będzie rozpowszechnienie się szerokopasmowego dostępu do internetu. W USA obecnie 55 proc. gospodarstw domowych posiada szerokopasmowy dostęp do internetu, a w Unii Europejskiej - średnio 35 proc.

    Analitycy ostrzegają jednak, że margines zysku dla sklepów i internetowych supermarketów jest bardzo wąski.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane