Harry Potter zaczarował sprzedaż Lego

opublikowano: 27-02-2019, 10:14

Tematyczne zestawy klocków Lego Harry Potter i Gwiezdne Wojny pomogły duńskiej firmie urosnąć, informuje Reuters.

Do poprawy kondycji finansowej spółki przyczynił się również wzrost sprzedaży w Chinach, gdzie firma planuje otworzyć nowe sklepy.

Zobacz więcej

FOT. Bloomberg

Sprzedaż słynny na całym świecie klocków spadła po raz pierwszy po dekadzie wzrostów w 2017 r., jednak już rok 2018 Lego zakończyło silniejsze zyskując większy udział w rynku.

Ubiegłorocznym bestsellerem okazał się model statku kosmicznego Millenium Falcon z serii filmowej Gwiezdne Wojny. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych zestawów znalazły się natomiast aż cztery zainspirowane serią książek i filmów o Harrym Potterze.

Lego, które konkuruje miedzy innymi z producentem lalki Barbie firmą Mattel oraz Hasbro, poinformowało w środę o wzroście globalnej sprzedaży o 3 proc. w 2018 r. i wzroście przychodów o 4 proc. do 36,4 mld koron duńskich.

- Naszym celem było ustabilizowanie biznesu w 2018 r., ale ostatecznie udało nam się powrócić do umiarkowanego wzrostu wszystkich parametrów i to w bardzo trudnym środowisku – powiedział prezes spółki Niels B. Christiansen.

Zysk operacyjny Lego wzrósł o 4 proc. do 10,8 mld DKK.

fa44e31e-90f7-11e9-bc42-526af7764f64
Poza scenariuszem
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE
Poza scenariuszem
autor: Marek Wierciszewski
Wysyłany co dwa tygodnie
Marek Wierciszewski
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu