Do poprawy kondycji finansowej spółki przyczynił się również wzrost sprzedaży w Chinach, gdzie firma planuje otworzyć nowe sklepy.

Sprzedaż słynny na całym świecie klocków spadła po raz pierwszy po dekadzie wzrostów w 2017 r., jednak już rok 2018 Lego zakończyło silniejsze zyskując większy udział w rynku.
Ubiegłorocznym bestsellerem okazał się model statku kosmicznego Millenium Falcon z serii filmowej Gwiezdne Wojny. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych zestawów znalazły się natomiast aż cztery zainspirowane serią książek i filmów o Harrym Potterze.
Lego, które konkuruje miedzy innymi z producentem lalki Barbie firmą Mattel oraz Hasbro, poinformowało w środę o wzroście globalnej sprzedaży o 3 proc. w 2018 r. i wzroście przychodów o 4 proc. do 36,4 mld koron duńskich.
- Naszym celem było ustabilizowanie biznesu w 2018 r., ale ostatecznie udało nam się powrócić do umiarkowanego wzrostu wszystkich parametrów i to w bardzo trudnym środowisku – powiedział prezes spółki Niels B. Christiansen.
Zysk operacyjny Lego wzrósł o 4 proc. do 10,8 mld DKK.