Hewlett - Packard rusza z 3Par do polskich firm

Kamil Kosiński
11-05-2011, 00:00

Po przejęciu producenta pamięci masowych gigant IT zaczyna organizować sprzedaż zdobytych w ten sposób urządzeń.

Po przejęciu producenta pamięci masowych gigant IT zaczyna organizować sprzedaż zdobytych w ten sposób urządzeń.

W ramach promocji macierzy dyskowych przejętej niedawno firmy 3Par koncern Hewlett-Packard (HP) zdecydował się gwarantować uzyskanie 50 proc. redukcji przestrzeni dyskowej firmom, które z obecnie używanych macierzy przejdą na urządzenia 3Par. Jeśli ten cel migracji nie zostanie osiągnięty, HP zobowiązuje się dostarczyć za darmo dyski, licencje oprogramowania i wsparcie techniczne niezbędne do obsłużenia danych, które nie zmieściły się w 50 proc. współczynniku redukcji.

— Podpisanie umowy z takimi gwarancjami poprzedza audyt dotychczas używanych rozwiązań z zakresu pamięci masowych. Mogą się bowiem zdarzyć jakieś skrajne konfiguracje, w których określony przez nas współczynnik oszczędności przestrzeni dyskowej będzie niewykonalny. Ale nie jest tak, że oferta jest obwarowana tyloma zastrzeżeniami, że w praktyce staje się nierealna — twierdzi Dariusz Dobkowski, menedżer produktu pamięci masowych w Hewlett-Packard Polska.

Wśród pamięci masowych oferowanych przez HP produkty 3Par mają się plasować między macierzami z serii P4000 a urządzeniami Eva. HP nie chce sprzedawać nowych pamięci samodzielnie, lecz przez partnerów wdrożeniowych.

— Macierze 3Par będzie mógł sprzedawać każdy nasz partner. Ale uczestniczyć w programie kompensacyjnym, w ramach którego współfinansujemy działania marketingowe partnerów, będą mogli tylko ci, którzy osiągną pewien poziom kompetencji, potwierdzony certyfikatami zdobytymi przez ich pracowników w wyniku szkoleń z zakresu macierzy 3Par — tłumaczy Dariusz Dobkowski.

Wśród partnerów HP uprzywilejowana będzie firma Polcom ze Skawiny. Przed przejęciem 3Par przez HP pełniła w praktyce rolę polskiego przedstawicielstwa 3Par.

— Włożyli bardzo dużo pracy w promocję macierzy 3Par. Byli znani nawet na rynku europejskim. Dlatego mogą serwisować urządzenia, które sprzedają, co nie będzie dostępne dla innych współpracujących z nami firm — zaznacza Dariusz Dobkowski.

Dekada samodzielności

Firma 3Par powstała w 1999 r. Jej najważniejszy produkt to serwer pamięci masowej InServ. Pojawił się na rynku w 2002 r. Wraz z upowszechnianiem się koncepcji tzw. przetwarzania w chmurze stał się bardzo konkurencyjny wobec produktów oferowanych przez potentatów rynku serwerów i macierzy dyskowych. W 2010 r. stoczyli oni walkę o przejęcie 3Par. Spośród kilku pretendentów do przejęcia producenta InServ do finałowej rozgrywki przeszły Dell i HP. Na przełomie sierpnia i września 2010 r. HP przelicytował Della i przejął 3Par.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Hewlett - Packard rusza z 3Par do polskich firm