Hojo.pl dostało pieniądze na zamiatanie rynku

  • Marta Bellon
30-07-2015, 22:00

Polacy udowadniają, że e-handel i usługi sprzątania to dobre połączenie. Wyposażeni w kapitał ostrzą zęby na kolejne rynki.

Platforma internetowa Hojo.pl, która pozwala zamówić usługę sprzątania do domu, mieszkania, biura lub samochodu oraz zakup środków czystości, dostała kolejny zastrzyk kapitału na rozwój od Internet Ventures FIZ, funduszu zarządzanego przez Private Equity Managers. W ramach pierwszej rundy finansowania firma otrzymała 1,5 mln zł, a z dwóch kolejnych w sumie 6 mln zł. W wyniku inwestycji fundusz zwiększył udziały w spółce, ale nadal pozostaje udziałowcem mniejszościowym. Hojo.pl łączy usługobiorcę z usługodawcą. Platforma zadebiutowałana rynku w 2011 r. A w ostatnich trzech latach zanotowała ponaddziesięciokrotny wzrost skali działalności. Kwota uzyskana od inwestora z drugiej transzy finansowania będzie przeznaczona na dalszy rozwój platformy w Polsce i ekspansję w Europie. Cel, który obrała firma i jej inwestorzy, to poszerzenie kanałów dystrybucji usług i rozwój na arenie międzynarodowej.

— Branża usług sprzątania należy do najprężniej rozwijającego się segmentu rynku usług w Europie. Mamy aspiracje być największym graczem w Europie Centralnej, stąd decyzja o zwiększeniu wkładu finansowego i przyspieszeniu wzrostu oraz ekspansji poza Polskę — wyjaśnia Tomasz Danis, zarządzający funduszem Internet Ventures. Ośrodek badawczy Millward- Brown SMG/KRC prognozuje, że w ciągu najbliższych lat rynek usług sprzątania powiększy się o 35 proc. Rozpycha się na nim niemiecki Helping, który zakupił brytyjski Hassle.com. To platforma, która podobnie jak Hojo.pl umożliwia transakcje pomiędzy firmami sprzątającymi a klientami, również finansowana przez fundusze venture capital. Według Internet Ventures te ruchy na rynku to dowód na jego atrakcyjność i tendencje konsolidacyjne.

— Sektor usług sprzątania potrzebuje rozwiązań systemowych opartych na nowych technologiach. E-commerce ma szansę zaistnieć w branży i ją zrewolucjonizować. Dostępność usług sprzątania on-line oraz krótki proces ich zamawiania przy jednoczesnym utrzymaniu jakości świadczonych usług to elementy, które na pewno wpłyną na coraz szybszy rozwój branży i wzrost udziału sprzedaży on-line w tym segmencie rynku — mówił na początku tego roku Tomasz Wójkowski z Hojo.pl. Inwestycja Internet Ventures w Hojo.pl to kolejny projekt realizowany wspólnie z Krajowym Funduszem Kapitałowym (KFK), który występuje w roli współudziałowca kilkunastu funduszy inwestycyjnych typu venture capital, wspierając w ten sposób inwestowanie w młode polskie firmy. © Ⓟ

7,5 mln zł Tyle pieniędzy dostanie spółka Hojo.pl od funduszu Internet Ventures w ramach trzech rund finansowania. Przeznaczy je m.in. na rozwój w Europie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Hojo.pl dostało pieniądze na zamiatanie rynku