Hortex podpisał list intencyjny z rosyjskim Unileverem

PAL
25-01-2011, 12:46

Spółki Hortex i Unilever podpisały list intencyjny ws. zakupu przez Hortex marki Jest Idea oraz rozpoczęcia współpracy dystrybucyjnej w wybranych rejonach Rosji.

"Transakcja powinna zostać zamknięta w ciągu najbliższych kilku miesięcy" - czytamy w komunikacie prasowym.

Porozumienie zakłada zakup przez Hortex praw do marki Jest Idea, pod którą obecnie Unilever prowadzi sprzedaż mrożonek w Rosji, rozpoczęcie produkcji tych produktów w zakładach Horteksu w Polsce i ich dystrybucję na rynku rosyjskim poprzez kanały sprzedaży Inmarko.

„Porozumienie umożliwi nam zwiększenie skali produkcji i lepsze wykorzystanie mocy produkcyjnych w naszych zakładach” – powiedział Tomasz Kurpisz, prezes zarządu Hortex Holding.

„Chcemy ponadto wykorzystać potencjał dystrybucyjny Inmarko na tych obszarach, gdzie dystrybucja naszych wyrobów pod marką Hortex jest słabsza, przede wszystkim w wybranych rejonach Syberii i Uralu” – dodał Tomasz Kurpisz.

Sprzedaż marki Jest Idea umożliwi firmie Inmarko zakończyć produkcję własnych mrożonek i skoncentrować się na rynku lodów, na którym już obecnie Inmarko jest największym graczem w Rosji. Jednocześnie, sprzedaż mrożonych owoców i warzyw pod markami Hortex i Jest Idea pozwoli Inmarko na optymalizację kosztów dystrybucji i logistyki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Rolnictwo / Hortex podpisał list intencyjny z rosyjskim Unileverem