"Transakcja powinna zostać zamknięta w ciągu najbliższych kilku miesięcy" - czytamy w komunikacie prasowym.
Porozumienie zakłada zakup przez Hortex praw do marki Jest Idea, pod którą obecnie Unilever prowadzi sprzedaż mrożonek w Rosji, rozpoczęcie produkcji tych produktów w zakładach Horteksu w Polsce i ich dystrybucję na rynku rosyjskim poprzez kanały sprzedaży Inmarko.
„Porozumienie umożliwi nam zwiększenie skali produkcji i lepsze wykorzystanie mocy produkcyjnych w naszych zakładach” – powiedział Tomasz Kurpisz, prezes zarządu Hortex Holding.
„Chcemy ponadto wykorzystać potencjał dystrybucyjny Inmarko na tych obszarach, gdzie dystrybucja naszych wyrobów pod marką Hortex jest słabsza, przede wszystkim w wybranych rejonach Syberii i Uralu” – dodał Tomasz Kurpisz.
Sprzedaż marki Jest Idea umożliwi firmie Inmarko zakończyć produkcję własnych mrożonek i skoncentrować się na rynku lodów, na którym już obecnie Inmarko jest największym graczem w Rosji. Jednocześnie, sprzedaż mrożonych owoców i warzyw pod markami Hortex i Jest Idea pozwoli Inmarko na optymalizację kosztów dystrybucji i logistyki.