Trzy i cztery gwiazdki — taki standard hoteli najbardziej pasuje do Polski — uważa Olivier Derycke, dyrektor operacyjny Louvre Hotels Group (LHG). Sieć zmieniła właśnie markę jednego ze swoich hoteli w Warszawie — Kyriad Prestige na Golden Tulip. Liczba gwiazdek — trzy — pozostała ta sama, ale w 2012 r. prawdopodobnie przybędzie kolejna.
— Modernizacja i zmiana marki nie była związana z EURO 2012, jednak świetnie pasuje do tej okazji. Hotel ma 120 pokoi, 90 z nich jest już zarezerwowane dla ekip zagranicznych dziennikarzy na cały miesiąc, o zapełnienie pozostałych się nie martwimy. Współpracujemy z TUI, które jest oficjalnym partnerem federacji piłkarskiej — zapewnia Olivier Derycke, dyrektor operacyjny LHG na Europę.
Spółka na piłkarskie mistrzostwa otworzy jeszcze dwa hotele: Campanile i Premiere Classe we Wrocławiu — łącznie 280 pokoi. Razem z austriackim Warimpeksem wkrótce zacznie budowę czterech kolejnych w Bydgoszczy, Zielonej Górze i Katowicach, łącznie 400 pokoi.
— Będziemy się rozwijać w Polsce także poprzez franczyzęz lokalnymi inwestorami — dodaje przedstawiciel LHG. Jednak nie śpieszy się z podpisywaniem umów, by wykorzystać mistrzostwa. Mimo wielkiego optymizmu po informacji, że Polska i Ukraina razem zorganizują EURO 2012, wielu hotelowych brandów nam nie przybyło.
— Sugerowanie jakiemukolwiek inwestorowi, by wszedł do Polski tylko dlatego, że jest EURO 2012 byłoby głupie. Tu po prostu jest sporo miejsca do zagospodarowania i międzynarodowe sieci chcą to wykorzystać — mówi Guy Simmons, dyrektor z agencji Colliers International. Jak tłumaczy, sporo z nich chciało się w Polsce pojawić i tak, a wiadomość o mistrzostwach mogła to tylko przyśpieszyć. Potem przyszedł kryzys i problemy z finansowaniem.
— Dlatego właśnie teraz mamy sporo hoteli w trakcie budowy. Do samego wydarzenia otwarte zostaną jeszcze 3-4 — mówi analityk Colliers.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, od 2008 do 2010 r . w Polsce przybyło 30 tys. miejsc hotelowych wszystkich kategorii. Na początku roku było ich nieco ponad 240 tys. Baza danych Colliersa obejmuje tylko pokoje skategoryzowane. Od 2008 r. przybyło ich tylko 5 tys. Szacunki mówią, że do końca 2011 r. będzie ich prawie 107 tys.