Hotele nad Wisłą są w rozkwicie

18-03-2018, 22:00

W 2018 r. w Polsce powstanie ponad 8 tys. pokoi hotelowych. Potencjał rynku jest ogromny.

Poprawa infrastruktury transportowej, wzrost zamożności społeczeństwa i rozwój turystyki spowodowały, że sektor hotelowy nad Wisłą przeżywa rozkwit. Z obliczeń firmy Walter Herz wynika, że w bazie jest obecnie ponad 135 tys. pokoi hotelowych, a w 2018 r. ich liczba wzrośnie o 6 proc.

Zobacz więcej

Fot. Grzegorz Krzyżewski

Potencjał rynku

Najbardziej zasobny jest rynek warszawski z 90 hotelami,które oferują 13,5 tys. pokoi. W 2018 r. nowa podaż będzie rekordowa i wyniesie około 2 tys. pokoi. Planowane jest otwarcie m.in. hoteli: Four Points by Sheraton, Krakowska Residence, Vienna House, Renaissance, Raffles Europejski oraz dwóch obiektów Ibis Styles.

Na drugim co do wielkości rynku krakowskim działa 150 hoteli, w których znajduje się ponad 10 tys. pokoi. Zapotrzebowanie na noclegi w mieście rośnie w zaskakującym tempie. W 2017 r. do stolicy Małopolski przyjechało prawie 13 mln osób, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Obiekty, które zostaną ukończonew tym roku, zaoferują około 500 pokoi. Pierwszych gości przyjmą m.in. hotele B&Bi Puro.

Bardzo szybko rynek rozwija się także w Trójmieście, gdzie w 2018 r. przybędzie 1000 pokoi. Do najciekawszych obiektów, jakie zostaną oddane do użytku, należą: Deo, Hampton by Hilton, IBB i Focus Premium.

O 250 pokoi zwiększą się w tym roku zasoby wrocławskiego rynku hotelarskiego. Zdaniem analityków firmy Walter Herz, prognozy dla rozwoju branży w stolicy Dolnego Śląska są pozytywne, głównie ze względu na duży popyt turystów na noclegi, a także wzrost sektora nowoczesnych usług dla biznesu. Popularność Wrocławia potęgują także przyznany mu w 2016 r. tytuł Europejskiej Stolicy Kultury i uznanie go za najlepszy europejski cel podróży w 2018 r. w konkursie European Best Destination.

Obiecująco wygląda także rynek poznański, na którym obecnie działa 61 hoteli, zapewniających 3,7 tys. pokoi. W tym roku stolica Wielkopolski wzbogaci się o około 400. Planowane jest m.in. otwarcie hoteli: Hampton by Hilton, Altus i Focus. Za popyt na noclegi w mieście odpowiadają głównie goście biznesowi,odwiedzający popularny międzynarodowy obiekt targowy.

Marki dla młodszych

Zdaniem ekspertów JLL, w najbliższym czasie w sektorze hotelowym można się spodziewać intensywnego rozwoju budynków wielofunkcyjnych i marek hotelowych skierowanych do przedstawicieli młodszych pokoleń, np. nad Wisłą intensywnie rozwija się należąca do grupy Marriott International marka Moxy, adresująca ofertę w szczególności do pokolenia tzw. milenialsów.

— Duży potencjał rynku hotelowego powoduje, że zdecydowana większość inwestorów z branży planuje dalszy rozwój portfela. Jednocześnie, podobnie jak na rynku mieszkaniowym, popyt na atrakcyjne grunty i budynki do adaptacji na cele hotelowe przewyższa podaż nieruchomości. W 2018 r. spowoduje to utrzymanie zainteresowania inwestorów nowymi miejscami. Wzrośnie również otwartość właścicieli na przejęcia konkurencyjnych firm, choć na razie większość z nich preferuje wzrost oparty na posiadanym banku ziemi i nabytych nieruchomości — dodaje Daniel Puchalski, dyrektor działu gruntów inwestycyjnych w JLL.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Hotele nad Wisłą są w rozkwicie