HSBC Bank Polska spodziewa się straty brutto w 2008 r.

ISB
opublikowano: 2008-06-25 17:16

HSBC Bank Polska zakończy 2008 rok stratą na poziomie brutto wobec zysku wysokości 1,47 mln zł w 2007 r. w związku z inwestycjami - poinformował agencję ISB prezes zarządu Janusz Dedo. Bank liczy na pozyskanie ok. 50 tys. klientów z segmentu personal banking w 2010 roku dzięki wprowadzanej właśnie ofercie Premier, chce także zwiększyć liczbę klientów korporacyjnych o 300 do 800 na koniec tego roku.

"W 2007 roku mieliśmy zysk brutto, a w tym roku ze względu na inwestycje rok zakończy się stratą"- powiedział Dedo. Nie podał jednak kwoty, którą w tym roku bank zainwestuje w rozwój.

W 2007 r. HSBC Bank Polska miał 12,46 mln zł straty netto w 2007 r. wobec 0,58 mln zł straty rok wcześniej.

Bank uruchomił nowy program Premier do obsługi klientów z segmentu personal banking, który jest dostępny w 39 krajach, zapewniający obsługę międzynarodową w takim samym standardzie. Globalny cel to 6 mln klientów HSBC Premier na świecie do 2011 r. wobec ponad 2 mln obecnie.

"Szacujemy, że w Polsce w 2010 roku klientów z segmentu personal banking, ze środkami na poziomie co najmniej 40 tys. euro do zainwestowania, będzie 0,5 miliona. Chcemy mieć znaczące udziały w tym rynku na poziomie 10%"- powiedział Mariusz Kostera, dyr. pionu bankowości klientów indywidualnych HSBC. Dodał, że obecnie bank ma ponad 120 takich klientów.

W tym roku HSBC Bank Polska uruchomił 3 centra Premier w Warszawie w prestiżowych lokalizacjach, a w sierpniu działalność rozpocznie centrum we Wrocławiu. Bank inwestuje także w szkolenia doradców.

Bank otworzył także 2 centra korporacyjne w tym roku i obecnie posiada 8 takich oddziałów. Back office placówek, obsługujący wszystkie linie biznesowe, który wspierają mobilni doradcy zlokalizowany jest w Krakowie. Na koniec I kw. bank zatrudniał 809 osób wobec 398. rok wcześniej.

"Jeśli chodzi o korporacje, to chcemy rosnąć bardzo szybko. Obecnie mamy 500 klientów korporacyjnych, a do końca roku chcemy mieć 800 takich klientów"- powiedział prezes.

Bank obsługuje głównie firmy, które prowadzą działalność na rynkach międzynarodowych. W tym roku wzbogacił ofertę o leasing i faktoring.

HSBC Bank Polska który jest także aktywny w consumer finance wydał 140 tys. kart kredytowych dla klientów tego segmentu. Bank będzie zacieśniał współpracę z firmą Ikea w zakresie wydawania wspólnych kart i nawiąże ją z kolejnymi partnerami w II połowie roku.

"W segmencie consumer finance w dalszym ciągu osiągamy bardzo dobre rezultaty, to bardzo dochodowa część naszego biznesu"- powiedział Dedo.

Liczba klientów detalicznych wynosi obecnie 400 tys. W 2007 r. bank udzielił pożyczek wartości 989 mln zł (wzrost o 66% r/r).

Należności od klientów netto wyniosły 1,47 mld zł w I kw. 2008 r. wobec 0,76 mld zł rok wcześniej.

Według wstępnych danych w I kw. 2008 r. strata brutto i netto banku sięgnęła 4,72 mln zł wobec 961,8 mln zł straty rok wcześniej.

Wynik z działalności bankowej sięgnął 45,19 mln zł wobec 29,52 mln zł rok wcześniej. Koszty działalności banku sięgnęły 40,76 mln zł wobec 24,03 mln zł rok wcześniej.

Suma bilansowa banku wyniosła 1,85 mld zł, a fundusze własne 176,7 mln zł. Współczynnik wypłacalności wyniósł 10,3% na koniec I kw. (ISB)