HTC rusza z komórkami na Polskę

Marcin Kuśmierz
opublikowano: 20-08-2007, 00:00

Rozpoznanie już było, czas na ofensywę. Tajwański producent telefonów przygotował pod nią dystrybucyjny grunt.

Rozpoznanie już było, czas na ofensywę. Tajwański producent telefonów przygotował pod nią dystrybucyjny grunt.

Na rynku teleinformatycznym pojawia się nowa siła — tajwański HTC. Dostęp do rynku mają mu zapewnić krajowi dystrybutorzy sprzętu IT. Tajwańczycy zawarli umowy z AB i TechData Polska, dzięki czemu ich telefony są dostępne dla kilku tysięcy klientów obu dystrybutorów.

— Nasze produkty to połączenie telefonu i komputera. Salony komputerowe to dla nich naturalne miejsce sprzedaży. Liczymy też na zainteresowanie integratorów — tłumaczy Tomasz Leśniak, przedstawiciel HTC na Europę Wschodnią.

Sprzedaż bezpośrednia to dla Tajwańczyków szansa na wzmocnienie marki HTC i na wywalczenie silnej pozycji w segmencie biznesowym. Era i Orange sprzedają telefony tego producenta pod własnymi markami (odpowiednio MDA i SPV) i oferują ograniczony wybór modeli. W Plusie i Play HTC na razie jest nieobecne. W ubiegłym roku Tajwańczycy sprzedali w Polsce nieco ponad 20 tys. telefonów. Wynik zamierzają szybko poprawić.

— Naszym celem jest zwielokrotnienie sprzedaży w Polsce. Na celowniku są przede wszystkim klienci biznesowi — deklaruje Tomasz Leśniak.

Wszystkie telefony HTC wykorzystują system operacyjny Windows Mobile i oprogramowanie Microsoft Office dla telefonów komórkowych. Producent wierzy, że strategiczny alians z amerykańskim gigantem będzie jednym z filarów jego rynkowego sukcesu.

— Klienci biznesowi oczekują coraz bardziej zaawansowanych telefonów, których funkcjonalność w części zastąpi komputery. My takie produkty już mamy, ze sprawdzonym oprogramowaniem — mówi Tomasz Niemczak.

Polska będzie drugim po Czechach rynkiem w Europie Wschodniej, na którym Tajwańczycy oficjalnie zainaugurują swoją działalność. Stanie się to prawdopodobnie w październiku. HTC planuje przeprowadzenie dużej kampanii wizerunkowej, która przybliży Polakom egzotycznego producenta telefonów. Przy okazji chce też promować flagowy model telefonu — Touch. Za ekspansję Tajwańczyków na rynkach nowych członków UE odpowiada warszawskie biuro HTC.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Kuśmierz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu