Huawei odnotował 17-proc. spadek sprzedaży do 150,1 mld juanów (23 mld USD) w pierwszych trzech miesiącach tego roku. W tym samym okresie ubiegłego roku przychody z tego tytułu wyniosły 180,6 mld juanów (27,86 mld USD).
W kwartale zakończonym w grudniu przychody ze sprzedaży produktów chińskiego giganta technologicznego zmalały o 11 proc. w porównaniu z ostatnimi miesiącami 2019 roku.
Oznacza to, że Huawei odnotował drugi kwartał z rzędu z malejącym poziomem sprzedaży.

Huawei, z siedzibą w Shenzhen, kończy najtrudniejszy rok w swojej historii. Sankcje nałożone przez administrację prezydenta Trumpa zdusiły niegdyś przewodnią działalność firmy jaką była sprzedaż smartfonów i zahamowały postępy w produkcji sieci piątej generacji.
Biały Dom Bidena nie wykazuje żadnych oznak zmiany tej decyzji. Skłania to założyciela Huawei, Rena Zhengfeia, do skierowania firmy w stronę nowych obszarów, takich jak inteligentne rolnictwo, opieka zdrowotna, cloud computing oraz samochody elektryczne.
W tym roku Huawei zobowiązał się przeznaczyć 1 mld USD na rozwój technologii samojezdnych i elektrycznych pojazdów.