To kolejny duży krok Huaweia w walce o dominację na globalnym rynku. Chińczycy dostarczyli 55,8 mln urządzeń, podczas gdy Samsung Electronics — 53,7 mln. Różnica nie jest wielka, a do tego prawdopodobnie wiąże się z przebiegiem ataku koronawirusa. Canalys zauważa, że Huawei aż 70 proc. smartfonów sprzedaje na terenie Chin, w których pandemia wcześniej się skończyła. Spółka wykorzystała ożywienie, żeby wyprzedzić głównego rywala, z którym ściga się od lat. Samsung natomiast ma niewielki udział w chińskim rynku. Koreańczycy skupiają się na Brazylii, Indiach, USA i Europie, którym mocno dopiekły pandemia i lockdown. Co ciekawe, obaj producenci odnotowali spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku — Huawei tylko o 5 proc., Samsung aż o 30 proc.
Huawei wskoczył na fotel lidera
opublikowano: 2020-08-02 22:00
Chińska marka dostarczyła w drugim kwartale więcej smartfonów niż jakikolwiek inny producent — wynika z danych opublikowanych przez firmę badawczą Canalys.