Firma badawcza Counterpoint wskazała, że Huawei miał istotny udział w ogólnym wzroście sprzedaży w pierwszych czterech tygodniach października, notując zwyżkę sprzedaży o 83 proc. Xiaomi również odnotowało wzrost o 33 proc. w tym okresie, jednak brak informacji na temat wyników Apple.
W sierpniu Huawei wprowadził na rynek serię smartfonów Mate 60, wyposażonych w zaawansowany chip, uważany za samodzielnie opracowany przez firmę. Niektórzy analitycy interpretują to jako reakcję na amerykańskie sankcje, które miały zatrzymać dostawy pewnych chipów do Chin.
Mimo pozytywnego wzrostu sprzedaży firma Counterpoint zauważyła, że Huawei nadal może napotykać na pewne problemy produkcyjne, co może ograniczać jego potencjał. Sprzedaż smartfonów na chińskim rynku ogólnie wykazywała spadki przez kilka kwartałów, a do czerwca spadek wyniósł 3 proc.
Analitycy przewidują, że rynek może być gotowy na odbicie, a firma badawcza IDC prognozuje nieokreślony wzrost sprzedaży w zestawieniu rok do roku w czwartym kwartale, po dziesięciu kolejnych kwartałach spadków dostaw.