Spośród wszystkich marek oferujących hybrydy największy udział w naszym rynku tego typu pojazdów (63 proc.) mają pojazdy z tym logo. Lexus (marka należąca do Toyoty), sprzedając 32 proc. aut hybrydowych, zajmuje drugie miejsce. Trzecie (3 proc.) przypada Mitsubishi.
Według przedstawicieli Toyoty, tym, co przekonuje Polaków do wyboru samochodu z napędem hybrydowym (z reguły droższych od odpowiedników z konwencjonalnym napędem), są niższe koszty jego posiadania. Na tyle niższe, że nie tylko niwelują różnicę w cenie, ale pozwalają zaoszczędzić. W przeprowadzanym przez „PB” porównaniu toyot auris diesla i hybrydy dla trzyletniego okresu eksploatacji hybryda okazywała się tańsza nawet o ponad 10 tys. zł (mimo wyższej ceny zakupu) — „PB” z 21 listopada 2013 r. Do podobnych wniosków doszli pracownicy ośrodka analiz przemysłu motoryzacyjnego Tec-RMI. Z ich badań wynika, że samochody hybrydowe Toyoty umożliwiają w okresie 3 lat eksploatacji zaoszczędzenie do 1 tys. EUR tylko na przeglądach serwisowych.
Ważne dane
2458 Tyle samochodów o napędzie hybrydowym zarejestrowano w Polsce w pierwszej połowie 2015 r.
1624…a tyle w analogicznym okresie 2014 r.EUR Nawet tyle można zaoszczędzić na samych przeglądach auta hybrydowego.