Hyundai bliski osiągnięcia celu sprzedażowego

PM, Reuters
opublikowano: 03-01-2022, 09:54

W poniedziałek południowokoreański Hyundai Motor poinformował, że jego globalna sprzedaż w 2021 roku wyniosła 3,89 mln pojazdów. Niewiele mniej niż zakładane 4 mln aut.

fot. Bloomberg

W październiku Hyundai Motor obniżył swój cel sprzedaży globalnej na rok 2021 o około 4 proc. do 4 mln pojazdów z 4,16 mln samochodów. Powodem były globalne niedobory chipów wstrzymujące produkcje. Sytuacja ma poprawić się w kolejnym roku.

– W 2022 roku Hyundai Motor planuje zwiększyć swój udział w rynku i wzmocnić rentowność poprzez wysiłki mające na celu ustabilizowanie podaży i popytu chipów, dostosowanie harmonogramów produkcji pojazdów, wzmocnienie linii pojazdów elektrycznych, a także optymalizację zysków i strat ze sprzedaży – poinformował rzecznik Hyundai Motor.

Południowokoreański producent samochodów ustalił swój cel sprzedażowy na 2022 rok na 4,32 mln pojazdów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane