Iberyjskie zakupy Oknoplastu

opublikowano: 10-12-2020, 14:15

Małopolska firma przejęła hiszpańskiego producenta okien PCV Ampuero. To pierwszy krok ku ekspansji do Ameryki Południowej.

- Jesteśmy pierwszą polską firmą produkującą okna PCV, która zdecydowała się na zagraniczne przejęcie – mówi Mikołaj Placek, prezes Oknoplastu.

Bez szczegółów:
Bez szczegółów:
Mikołaj Placek, prezes Oknoplastu nie ujawnia ceny, za jaką jego firma stała się właścicielem hiszpańskiego Ampuero, tłumaczy że to “tajemnica handlowa”.
Marek Wiśniewski

Ampuero Grupo Industrial 10 to firma rodzinna, która działa od 45 lat, a od 1992 r. produkuje okna z PCV i obecnie jest krajowym liderem w tym segmencie rynku. Siedziba i zakłady Ampuero znajdują się w miejscowości Limpias, w prowincji Kantabria nad Zatoką Baskijską. Grupa w ostatnich latach miała obroty na poziomie 35,7-35,8 mln EUR (około 153 mln zł). Łączna powierzchnia produkcyjno-magazynowa Ampuero to 20 tys. m kw., a oprócz tego firma ma też własną siecią sprzedaży w całym kraju. Okna sprzedaje pod marką Hermet 10.

- Już od dłuższego czasu przyglądaliśmy się Hiszpanii. Był to ostatni duży europejski rynek, na którym nie byliśmy jeszcze obecni. Obecny kryzys związany z pandemią koronawirusa wydał się nam bardzo dobrym momentem na dokonanie takiej akwizycji – wyjaśnia Mikołaj Placek.

Wzajemne poznawanie się, badanie potencjałów oraz negocjacje pomiędzy Oknoplastem a Ampuero trwały rok.

Cytowany w komunikacie Javier Garzón, prezes hiszpańskiej producenta deklaruje, że będzie dążył do tego, aby Hermet stał się najbardziej rozpoznawalną marką okien na rynku hiszpańskim. Ma się tak stać właśnie dzięki współpracy z Oknoplastem, który jest taką marką m.in. w Polsce i we Włoszech.

Hiszpańska akwizycja to zdaniem Mikołaja Placka pierwszy krok do podboju hiszpańskojęzycznych rynków Ameryki Południowej. Na razie prezes nie precyzuje jednak, do których konkretnie krajów się wybiera. Ekspansja do Ameryki Południowej to w jego ocenie perspektywa trzech-pięciu lat.

- Najpewniej zdecydujemy się na przejęcie któregoś z funkcjonujących tam producentów lub na budowę własnej fabryki – mówi prezesa Mikołaj Placek.

Oknoplast ma ponad 26-letnie doświadczenie, specjalizuje się w oknach z PCV i jest obecny na 13 europejskich rynkach, w tym – poza polskim – francuskim, niemieckim, włoskim czy belgijskim. W 2019 r. sprzedaż firmy sięgnęła 770 mln zł, z czego aż 72 proc. pochodziło z eksportu. Oknoplast zatrudnia ponad 1850 pracowników oraz ma sieć ponad 3 tys. dystrybutorów w całej Europie.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane