IBM ma nowy dział

ZŁO
opublikowano: 2006-10-04 00:00

Wspieranie rozwoju technologii komunikacyjnych to główne zadanie działu ICS.

Amerykański IBM utworzył nowy dział — Integrated Communications Services (ICS), którego celem jest wspieranie powszechnej komunikacji z wykorzystaniem sieci globalnych oraz oferowanie nowoczesnych usług sieciowych i komunikacyjnych. Nowa jednostka funkcjonuje w ramach działu IBM Global Technology Services, który koncentruje się na opracowaniu zestandaryzowanej oferty usług. Zadaniem nowego działu jest wprowadzenie strategii optymalizacji sieci, projektowanie i wdrażanie sieci konwergentnych, sieci mobilnych, bezprzewodowych, technologii RFID oraz integracja i zarządzanie sieciami. IBM utrzymuje strategiczne relacje z najważniejszymi dostawcami i usługodawcami w tej dziedzinie. W Polsce działem Integrated Communications Services będzie kierował Tomasz Bartel.

— Wyodrębnienie nowego działu w IBM ma za zadanie wzmocnić na polskim rynku naszą ofertę usługową w obszarze telekomunikacji. Klienci chcą korzystać z innowacyjnych usług telekomunikacyjnych, takich jak telefonia IP czy sieci konwergentne. W tym celu muszą jednak mieć właściwe środowisko sieciowe i aplikacyjne, zintegrowane z procesami biznesowymi danego przedsiębiorstwa — przekonuje Tomasz Bartel, dyrektor działu Integrated Communications w IBM Polska.

Działalność IBM Global Technology Services obejmuje usługi informatyczne usystematyzowane wokół dziesięciu linii produktów usługowych. Jedną z nich jest linia usług Integrated Communciations.

Wyodrębnienie usług zintegrowanej komunikacji jest pierwszym etapem realizacji strategii firmy.

— Zmieniamy sposób zarządzania i świadczenia usług dla przedsiębiorstw, przekształcając procesy biznesowe realizowane dotąd przez pracowników tak, aby były one silnie wspierane bądź całkowicie wykonywane przez aplikacje, oprogramowanie i narzędzia konsultingowe — przekonuje Tomasz Bartel.