Idea ma już 250 tys. klientów
Centertel, operator sieci telefonii komórkowej Idea, w ciągu roku od uruchomienia działalności zdobył 250 tys. abonentów. Ten wynik przekroczył nawet najbardziej śmiałe prognozy.
Centertel przyznał jednocześnie, że do 2001 roku (włącznie) będzie notował straty. Takie prognozy wynikają z przyjętego przez zarząd spółki programu inwestycyjnego. Wydatki tylko na rozwój sieci DCS mają pochłonąć w ciągu dwóch najbliższych lat 1,1 mld zł. Okres startu może się wydłużyć, jeśli spółka zdobędzie licencję GSM 900. Marek Józefiak, dyrektor generalny Centertela, przyznał, że spółka na pewno przystąpi do takiego przetargu i zrobi wszystko, żeby zdobyć brakującą koncesję. Wówczas jednak okres strat Centertela z całą pewnością się wydłuży.
Do 30 czerwca 1999 roku Idea zamierza pokryć zasięgiem sieci DCS główne szlaki komunikacyjne: z Warszawy do Gdańska, Katowic i Świecka oraz z Krakowa do Wrocławia. Klienci Idei będą również mogli korzystać ze swoich telefonów w nowych miastach, m.in. w Koninie, Olsztynie i Częstochowie.
TS