Idea TFI potrzebuje 250 mln zł

  • Jagoda Fryc
opublikowano: 13-03-2014, 00:00

Aby być rentowną spółką, towarzystwo musi pozyskać do portfeli funduszy ćwierć miliarda złotych. Zarząd liczy, że uda się to jeszcze w tym roku.

W 2013 r. giełdowe TFI zanotowało 3,2 mln zł straty netto w porównaniu z 0,5 mln zł zysku rok wcześniej. Słabe wyniki finansowe spółki to pochodna dynamicznego spadku wartości aktywów po wizerunkowej wpadce z 2012 r., kiedy wyszły na jaw nietrafione inwestycje flagowego funduszu Idea Premium.

— Zakończyliśmy proces restrukturyzacji portfeli, dokonaliśmy zmian w sposobie kontroli ryzyka, nawiązując w tym celu współpracę z Moody’s, wprowadziliśmy zespołowy model zarządzania, a to wszystko znalazło już odzwierciedlenie w stopach zwrotu funduszy. Dlatego całkiem realnym założeniem na ten rok jest zdobycie 250 mln zł aktywów. Przy takim napływie spółka znów będzie rentowna, oczywiście zakładając, że nic nie zmieni się po stronie kosztów — przekonuje Agnieszka Rachwalska-Marko, prezes Idea TFI.

Prezes towarzystwa nie ukrywa, że liczy na popularność funduszy akcyjnych, które mają najwyższą marżę. Tegoroczne wyniki mogą przyciągać. Idea Akcji zyskał od stycznia 8,9 proc., przy średniej w grupie w wysokości minus 1 proc. Idea Premium i Idea Obligacji zarobiły — odpowiednio — 5,5 i 3,1 proc. Połowa wypracowanych zysków to efekt restrukturyzacji i windykacji należności, czym zajmuje się powiązany z funduszami otwartymi fundusz distressed assets.

— Nasi obecni klienci są świadomi, w jaki sposób funkcjonują nasze fundusze. Skupiamy się teraz na dalszej poprawie wyników i rozwoju sieci sprzedaży. Podpisaliśmy już jedną umowę z zewnętrznym dystrybutorem, ale trwają też rozmowy z innymi potencjalnymi partnerami. Planujemy również wzmocnić zespół zarządzania o kolejnego doradcę inwestycyjnego — dodaje Agnieszka Rachwalska- Marko.

10 marca WZA zadecydowało o zmianie nazwy Idea TFI na Inventum TFI. Jest to pochodna wyroku sądu administracyjnego, na skutek którego spółka utraciła prawa ochronne na znak towarowy słowny „Idea TFI”.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jagoda Fryc

Polecane