IFS Connect 2021: Nowy rozdział rozwiązań chmurowych IFS

Przyszłość rozwiązań chmurowych w kontekście biznesowym, najnowsze trendy w automatyzacji procesów oraz wartości, które budują przewagę konkurencyjną, były najważniejszymi tematami IFS Connect 2021. Doświadczenie minionych miesięcy pokazuje, że przedsiębiorcy oczekują nowych, innowacyjnych produktów, które zapewnią im przewagę rynkową. Dyskusja w ramach debaty eksperckiej toczyła się również wokół tematów społeczno-gospodarczych w kontekście transformacji cyfrowej.

IFS Connect 2021: Nowy rozdział rozwiązań chmurowych IFS

  • Materiał partnera
opublikowano: 16-12-2021, 13:38

Przyszłość rozwiązań chmurowych w kontekście biznesowym, najnowsze trendy w automatyzacji procesów oraz wartości, które budują przewagę konkurencyjną, były najważniejszymi tematami IFS Connect 2021. Doświadczenie minionych miesięcy pokazuje, że przedsiębiorcy oczekują nowych, innowacyjnych produktów, które zapewnią im przewagę rynkową. Dyskusja w ramach debaty eksperckiej toczyła się również wokół tematów społeczno-gospodarczych w kontekście transformacji cyfrowej.

Droga ku przyszłości

Konferencja została podzielona na trzy bloki tematyczne traktujące o nadchodzących wyzwaniach związanych z transformacją chmurową, sile technologicznej rozwiązań chmurowych oraz case studies, które pokazują jakościowe zmiany funkcjonowania przedsiębiorstw z perspektywy klientów.

– Większość procesów zachodzących w organizacjach jest złożona i wymaga wielowymiarowego podejścia. W świecie, który za sprawą sytuacji społeczno-gospodarczej oraz pandemii koronawirusa przyspiesza w dotąd nieobserwowanym tempie, jednym z kluczowych wyzwań jest możliwość zmiany modeli biznesowych i ich dostosowanie do wymagań rynku. Właśnie te aspekty staraliśmy się pokazać podczas IFS Connect. Oddaliśmy głos naszym ekspertom i, co najważniejsze, klientom, którzy opowiedzieli, jak nasza technologia wspiera ich biznesy, które z roku na rok powiększają swoją skalę i zasięg. Chcieliśmy podkreślić, że wzmacniamy naszą obecność w kluczowych branżach, a nabycie Axios, Clevest oraz Customerville to uzupełnienie naszej oferty usługowej – relacjonuje Marek Głazowski, prezes IFS Poland & East Europe.

Marek Głazowski, prezes IFS Poland & East Europe
Marek Głazowski, prezes IFS Poland & East Europe

Centralnym punktem pierwszego bloku była debata dotycząca działalności firm w bieżących okolicznościach społeczno-gospodarczych, do której zaproszeni zostali przedstawiciele zarządów klientów IFS: Andrzej Kabat – z firmy Kabat Tyre, Piotr Wójcik – z firmy Meble Wójcik – oraz Maciej Ratyński z Abplanalp. Uczestnicy spotkania wspólnie podkreślali, że obecny czas jest niezwykle wymagający dla rynku z powodu ogromnych przemian, których na co dzień doświadczamy, takich jak zaburzenia łańcucha dostaw, postępująca w dotąd niespotykanym tempie cyfryzacja oraz ograniczenia w dostępie do surowców. Paneliści dodali, że kluczowa w dzisiejszych czasach jest elastyczność przedsiębiorstw zarówno w kwestiach organizacyjnych, jak i logistycznych. Udaje się ją osiągnąć dzięki cyfryzacji procesów oraz nowoczesnym rozwiązaniom ułatwiającym komunikację. Zaznaczono jednak, że cyfryzacja nie jest rozwiązaniem na wszystko, bo jednak personalne spotkania biznesowe, choćby pod postacią targów, są wciąż kluczowe. Dlatego optymalnym rozwiązaniem jest hybrydyzacja pracy.

Automatyzacja procesów kluczowa dla firm

IFS Connect 2021 był również okazją do zaprezentowania najnowszych badań zrealizowanych przez firmę we współpracy z CBM Indicator. Aż 93 proc. badanych firm w swoich odpowiedziach wskazuje, że automatyzacja jest niezbędna, jeżeli myślą o dalszym rozwoju. Na taki model zarządzania procesami najbardziej stawiają przedsiębiorstwa konstrukcyjno-budowlane (64 proc.), produkcyjne (60 proc.) i usługowe (54 proc.). Jednak biorąc pod uwagę czas wdrażania dedykowanych rozwiązań, to branże związane z energetyką, wodociągami i transportem wykazują największe zapotrzebowanie i planują realizację takich projektów w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Wart podkreślenia jest fakt, że wszyscy badani (100 proc.) wskazują automatyzację jako czynnik wzrostu ekonomiki i sprawności zarządzania przedsiębiorstwem. 62,7 proc. z nich deklaruje, że dzięki automatyzacji zwiększyły się obroty przedsiębiorstwa.

– Wyraźnie widać, że branże przemysłowa i zarządzania łańcuchem dostaw czy serwisem, w których specjalizuje się IFS, stawiają bardzo na automatyzację procesów. Wynika to z wielu przyczyn, również tych związanych z problemem w pozyskiwaniu właściwych pracowników oraz potrzebami rynku stawiającego na produktywność. Nasz nowy produkt IFS Cloud bardzo mocno wykorzystuje automatyzację procesów, posiada wbudowane rozwiązania, które klientom z różnych branż pozwalają na uzyskanie wymiernych korzyści dzięki istotnemu skróceniu czasu realizacji procesów i wykonywanie powtarzalnych czynności w sposób samoczynny – uzupełnia Andrzej Wąs, dyrektor działu wsparcia sprzedaży.

Światowy rynek usług Robotic Process Automation (RPA) nawet w warunkach niepewności spowodowanej COVID-19 budził i budzi nadzieje. Szacuje się, że w 2021 roku rynek ten osiągnie 7,7 mld dol. i wzrośnie do 12 mld dol. w 2023 r., jak wynika z „2020 Predictions About Automation And The Future Of Work From Forrester”. Pomimo że wiele obszarów działalności przedsiębiorstw zostało już zautomatyzowanych (np. działy obsługi w globalnych przedsiębiorstwach w około 80 proc.), wciąż część z nich czeka jeszcze na transformację cyfrową.

IFS - marka godna zaufania

W części konferencji dotyczącej prezentacji case studies główną rolę odgrywali klienci IFS oraz wiodący partnerzy firmy.

– IFS Connect 2021 był doskonałą okazją do zaprezentowania najnowszych rozwiązań IFS, które są odpowiedzią na postępujący proces digitalizacji firm. Co ważne, była to też wyjątkowa okazja do dyskusji na temat zmieniającej się rzeczywistości i sposobów na budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Cieszę się, że w wydarzeniu mogliśmy uczestniczyć wspólnie z naszymi klientami korzystającymi z rozwiązań IFS, firmą Mikomax reprezentowaną przez Arkadiusza Szafrańskiego oraz prezesem Kabat Tyre Andrzejem Kabatem, którego głos jest zawsze cenny w debacie. Wymiana doświadczeń oparta na konkretnych case studies pokazała, że kluczowi partnerzy IFS tacy jak InfoConsulting to firmy doradcze budujące efektywność przedsiębiorstw. Gdy połączymy to z kompleksową platformą IFS oferującą szeroki wachlarz zintegrowanych modułów, efektem jest doskonały zestaw zapewniający satysfakcję klienta – podkreślił Grzegorz Musiał, wiceprezes zarządu InfoConsulting.

Grzegorz Musiał, wiceprezes zarządu InfoConsulting
Grzegorz Musiał, wiceprezes zarządu InfoConsulting

Podczas rozmów goście podkreślali zalety wdrażania rozwiązań chmurowych oraz cyfrowych w takich obszarach jak HR, maksymalizacja produkcji oraz lepsze zarządzanie poszczególnymi sekcjami przedsiębiorstwa. Bogate spektrum przedstawicieli różnych branż pozwoliło na poznanie zalet płynących z cyfryzacji biznesu. Prelegenci niejednokrotnie podkreślali, że wykorzystanie nowych technologii pomogło w rozwoju oraz utrzymaniu lub poprawie pozycji ich przedsiębiorstw.

– IFS Connect 2021 okazało się doskonałą okazją do wymiany poglądów na takie tematy jak rozwiązania chmurowe, automatyzacja procesów czy szeroko pojęta „zwinność przedsiębiorstwa”. Siłą formatu, na jaki zdecydował się organizator – firma IFS – było zderzenie opinii dostawcy oprogramowania, jego partnerów realizujących wdrożenia oraz przedstawicieli przedsiębiorstw, które zaufały rozwiązaniom spod znaku IFS. Dla nas, zespołu osób bezpośrednio odpowiedzialnych za projekty wdrożeniowe oprogramowania IFS, wydarzenie to było rzadką okazją do tak szerokiego i wieloaspektowego spojrzenia na kwestie doboru narzędzi oraz modelowania procesów w firmach, dla których przewaga konkurencyjna jest jednym z głównych priorytetów. Świat technologii rozwija się w ogromnym tempie, wszyscy w Delegate IT czekamy na nadchodzący rok, nowe wyzwania, kolejne projekty wdrożeniowe u naszych klientów i nowe doświadczenia, którymi będziemy mogli się podzielić w trakcie następnej edycji IFS Connect – opowiada Robert Szydłowski, prezes zarządu Delegate IT. – Cieszymy się, że w tym roku mogliśmy zaprosić na to wydarzenie pana Tomasza Czuba z firmy BOLIX, który podzielił się z nami swoim doświadczeniem - dodaje.

Robert Szydłowski, prezes zarządu Delegate IT
Robert Szydłowski, prezes zarządu Delegate IT

Przedstawiciele firm wykorzystujących rozwiązania IFS zwrócili uwagę na to, że należy mieć świadomość, iż w obliczu coraz mniej przewidywalnych warunków funkcjonowania podmiotów gospodarczych oraz rosnącej konkurencji coraz trudniej będzie osiągać te założenia biznesowe bez wykorzystania elastycznych rozwiązań IT. Dodali, że istotne jest, aby cyfrowe innowacje były łatwo przyswajalne i stanowiły nieodłączną część codziennej działalności organizacji.

– IFS Connect 2021 to idealne miejsce, aby móc przybliżyć jedno z najbardziej nowoczesnych oprogramowań ERP dostępnych dla polskich firm szukających tego typu narzędzi. W trakcie konferencji skupiliśmy się na przedstawieniu, jak system IFS wspomaga nie tylko te największe organizacje, ale także nowoczesne firmy z sektora średnich przedsiębiorstw. Dzięki uprzejmości naszego klienta, firmy Airpol z Poznania, mogliśmy opowiedzieć, jakie były powody wyboru systemu IFS i usług wdrożeniowych L-Systems oraz jakie korzyści odniosła firma po uruchomieniu rozwiązania. Uczestnicy wydarzenia mogli się także dowiedzieć w trakcie wywiadu z firmą Airpol, na co zwrócić uwagę podczas wyboru systemu ERP i firmy konsultingowej – relacjonuje Adam Gębski, dyrektor sprzedaży L-Systems.

Adam Gębski, dyrektor sprzedaży L-Systems
Adam Gębski, dyrektor sprzedaży L-Systems

Siła IFS Cloud

– IFS posiada dużą grupę klientów sektora usług komunalnych, sektora energetyki, sektora rozwiązań serwisowych czy obronnego. Mamy dedykowane, wbudowane w system narzędzia. Rozwiązanie IFS Cloud może być źródłem innowacji dla klientów w tym zakresie, przyspieszając proces wdrożeniowy i jednocześnie zapewniając, że osiągną oni swoje efekty, kluczowe dla danej branży. Podczas konferencji IFS Connect przedstawiliśmy nasze nowe rozwiązania i podejście do usług. Skupiliśmy się także na rozmowach z klientami, którzy opowiedzieli o swoich doświadczeniach z systemem – podsumował Jarosław Zieliński, dyrektor consultingu IFS Polska & East Europe.

IFS Connect to także prezentacja rozwiązań IFS oraz ich funkcjonalności, które tworzone są z myślą o klientach firmy. IFS Cloud łączy podstawowe elementy działalności – od łańcucha dostaw i produkcji po obsługę posprzedażową i wsparcie – w coś większego: Moment of Service, który zachwyci klientów. IFS stworzył produkt dopasowany do specyficznych wyzwań oraz ułatwiający cyfrową transformację.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane