Iga przegrała markę herbatników

Słowa „herbatniki tradycyjne” nie nadają się na markę ciasteczek — uznał Naczelny Sąd Administracyjny (NSA). Problem stanął na wokandzie za sprawą Zakładów Przemysłu Cukierniczego Iga z Mogielnicy, które produkują tak oznaczone herbatniki od 11 lat. Urząd Patentowy (UP) odmówił jednak rejestracji nazwy jako chronionego znaku towarowego. Zdaniem UP, „herbatniki” to rzeczownik pospolity, nazwa rodzajowa towaru, a „tradycyjne” to informacja o recepturze. Słowa te razem nie mają tzw. zdolności odróżniającej — nie zawierają elementu, na postawie którego nabywca mógłby odróżnić wyrób Igi od innego.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Premium Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ