Ikea stawia na Chiny

opublikowano: 03-04-2013, 11:49

Ikea Group, największy na świecie detalista meblowy i akcesoriów dla domów planuje aż czterokrotne zwiększenie liczby sklepów w Chinach, informuje Bloomberg.

Ten najbardziej zaludniony kraj na świecie ma stać się drugim największym rynkiem dla szwedzkiej spółki.

W stosunkowo krótkim czasie Chiny w strukturze naszej sprzedaży zdobędą pozycję wicelidera. W dłuższej perspektywie bez wątpienia przejmą palmę pierwszeństwa – powiedział Mikael Ohlsson, dyrektor generalny spółki.

Skandynawski gigant chce w najbliższym czasie zwiększyć liczbę placówek o 5 z obecnych 11, a do 2020 r. osiągnąć poziom 40 sklepów.

Szwedzka spółka, kontrolowana przez miliardera Ingvara Kamprada dąży do otwarcia sklepów na dynamicznie rozwijających się rynkach wschodzących by zrównoważyć jej zależność od Europy, która jest nękana przez kryzys. Na Starym Kontynencie koncern posiadał według stanu na sierpień 2012 r. 254 sklepy z 338 placówek na całym świecie ogółem. Ta liczba obejmuje również sklepy uruchamiane w formie franchisingu.

Swoją obecność w Kraju Środka Ikea chce podkreślić przede wszystkim w Szanghaju, Pekinie, Ningbo i Chongqing. Firma zamierza też zainwestować w zwiększenie liczby placówek w Rosji i jest na etapie testowania komercyjnego biznesu internetowego w 10 krajach, który ma uzupełniać ofertę realnych sklepów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane