W ostatnich latach amerykańscy i zagraniczni inwestorzy gustowali w słynnych nieruchomościach, takich jak Willis Tower w Chicago i nowojorski Waldorf Astoria Hotel, za który chiński ubezpieczyciel zapłacił w 2015 r. 1,95 mld USD - rekord sprzedaży hotelu w USA. Właściciele Chrysler Building mają nadzieję, że przyciągną światowych inwestorów z głębokimi kieszeniami, oferując im możliwość posiadania słynnego kawałka panoramy Manhattanu i kawałka historii Nowego Jorku.

Szacunki wartości nieruchomości są bardzo zróżnicowane. Ale wielu inwestorów na rynku nieruchomości uważa, że Chrysler Building może mieć trudności z odzyskaniem 800 mln USD, które Abu Dhabi Investment Council zapłaciła w 2008 r. za 90 proc. udziałów w nieruchomości, na krótko przed kryzysem finansowym, który spowodował spadek cen nieruchomości.
Symbol Manhattanu konkuruje o najemców z lśniącymi, nowymi wieżami biurowymi zaprojektowanych według aktualnych gustów, z wieloma oknami od podłogi do sufitu i nowoczesnymi udogodnieniami, takimi jak rozległe tarasy na świeżym powietrzu, przechowalnie rowerów i najnowocześniejszymi centrami fitness.
