IMC inwestuje w wagony zbożowe

Katarzyna KapczyńskaKatarzyna Kapczyńska
opublikowano: 2025-03-06 11:31

Spółka giełdowa podwaja flotę, dzięki czemu będzie mniej zależna od firm wynajmujących tabor.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jaka jest wartość inwestycji IMC
  • jakie przyniosą skutki
  • czy obecnie ukraińskie zboże trafia do polskich portów i czy dostawy mogą wzrosnąć
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Do 300 może wzrosnąć liczba wagonów należących do notowanej na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółki rolniczej IMC. Od 2024 r. do marca br. zainwestowała ona około 22 mln USD w tabor kolejowy przeznaczony do przewożenia zboża na eksport .

- Ta flota pozwoli nam w dużej mierze zrezygnować z korzystania z dzierżawionych wagonów do transportu zboża do portów, ponieważ szacujemy, że po jej uruchomieniu będziemy w stanie przetransportować do 80 proc. rocznego wolumenu uprawianego zboża przy użyciu własnych wagonów - twierdzi Oleksandr Wierżihowskij, prezes IMC.

Spółka IMC dostarcza koleją średnio 60-70 tys. ton zboża do portów, głównie ukraińskich.

Paweł Zastawny, prezes firmy Speed, zajmującej się przeładunkiem towarów masowych w polskich portach informuje, że obecnie przeładunki płodów rolnych z Ukrainy w bałtyckich terminalach są znikome, ale po rosyjskich atakach na statki w Odessie mogą nieco wzrosnąć. Kilka dni temu, w wyniku ataku rosyjskiego na czarnomorski port zostały uszkodzone dwa statki, w tym jeden należący do grupy żeglugowej MSC. To ta firma, która właśnie, w konsorcjum z amerykańską grupą inwestycyjną BlackRock, kupuje terminale przy Kanale Panamskim od Hutchisona z Hongkongu i przy okazji może tez stać się właścicielem jednego z terminali kontenerowych w Gdyni.