Implant sięga po crowdfunding

opublikowano: 20-04-2021, 20:00

Pomysłodawcy nowego punktu na mapie stolicy chcą pozyskać 4 mln zł ze zbiórki społecznościowej, ale dotychczas zgromadzili tylko 6 proc. założonego kapitału.

Warszawa ma zyskać nowy punkt typu Food & Art Park. Implant, bo tak nazywa się obiekt zlokalizowany przy ul. Chmielnej w Warszawie, to miejsce, gdzie tradycyjne powierzchnie użytkowe zastępowane są przez kontenery morskie. Znajdą się w nich sklepy typu pop-up, punkty usługowe i gastronomiczne.

Jedna trzecia lokali wynajęta

– Chcieliśmy stworzyć przestrzeń, która będzie czymś więcej niż tylko restauracją czy miejscem spotkań. Zainspirowaliśmy się w Londynie, kiedy natknęliśmy się na wiecznie pełen ludzi park kontenerowy Pop Brixton. Zaczęliśmy wrzucać wszystkie nasze pomysły do jednego worka, a po stworzeniu modelu finansowego okazało się, że mają one także ekonomiczną rację bytu - mówi Zbigniew Bagiński, prezes Implant Warsaw.

Dotychczas spółka podpisała umowy najmu na 30 proc. lokali.

– Odbyliśmy ponad 300 rozmów, które zaowocowały tym, że negocjacje z około 40 podmiotami znajdują się na końcowym etapie - mówi Zbigniew Bagiński.

Obawy o dzierżawę

Spółka prognozuje obroty na poziomie 25-28 mln rocznie. Biznes ma zostać oparty na czterech filarach: restauracjach i barach, wynajmie powierzchni, kontraktach brandingowych oraz eventach. Otwarcie Implanta zaplanowane jest na trzeci kwartał tego roku.

– Zrealizowaliśmy już 70 proc. pierwszego etapu budowy - wszystkie prace ziemne zostały wykonane. Teraz naszym celem jest dokończenie finansowania - mówi Zbigniew Bagiński.

Do tej pory spółka zgromadziła 18,2 mln zł w ramach emisji dwuletnich obligacji ze stałym kuponem ustalonym na 7,2 proc. w skali roku oraz wkładu założycielskiego. Termin zapadalności części z nich przypada na koniec 2021 r. Spółka zamierza sfinansować spłatę z bieżącej działalności operacyjnej. Pod koniec lutego rozpoczęła się również kampania crowdfundingowa, której celem jest pozyskanie 4 mln zł. Pieniądze mają zostać przeznaczone m.in. na zakup pomp powietrza, stworzenie studia kulinarnego i barów oraz marketing. Spółka obiecuje inwestorom 9,09 proc. zysku, ale na razie niewielu dało się skusić. Po ponad miesiącu zgromadzono niecałe 6 proc. docelowego kapitału, czyli ok. 234 tys zł.

– Crowdfunding nie idzie tak, jakbyśmy sobie tego życzyli. Główne obawy inwestorów to zamknięcie branży gastronomicznej w związku z pandemią oraz to, że nie jesteśmy właścicielem a dzierżawcą działki przy ul. Chmielnej. Nie obawiamy się jednak, że nam się nie powiedzie, ponieważ rozmawiamy z inwestorami, którzy mogliby uzupełnić brakujące środki. Ponad to jesteśmy w stałym kontakcie ze specjalistami z DM Copernicus, z którym analizujemy bieżącą sytuację i konsultujemy niezbędne kroki w zakresie finansów - zapewnia Zbigniew Bagiński.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

W 2020 r. dzierżawa działki została przedłużona do czerwca 2024 r. Kolejne rozmowy w tej sprawie odbędą się w 2022 r. Pomysłodawcy przypominają też, że Implant jest obiektem mobilnym, który pozwala na przeniesienie działalności na dowolną inną działkę.

Spółka planuje rozszerzyć swoją działalności na inne miasta. Odbyła rozmowy w sprawie dzierżawy działek we Wrocławiu i Gdańsku, a za cel na 2025 r. obrała otwarcie zagranicznego punktu zlokalizowanego w Pradze lub Bukareszcie. Prezes zapowiada również, że w 2023 r. spółka rozpocznie działania związane z przejściem na NewConnect.

Nie tylko Warszawa
Nie tylko Warszawa
Choć zbiórka społecznościowa Implant Warsaw nie przebiega zgodnie z planem, to Zbigniew Bagiński, prezes spółki, nie obawia się o finansowanie. Poszukuje już nowych lokalizacji w innych miastach i zapowiada, że spółka w 2023 r. rozpocznie działania związane z przejściem na NewConnect.
Nic nowego dla Warszawiaków
Ada Budynek
starszy negocjator w dziale Retail Cushman & Wakefield

Inwestor wszczepia Implant w żywą komórkę tkanki miejskiej. Jednak punkt będzie nowy, ale nie będzie nowością dla warszawiaków. Sukces Hali Koszyki, Hali Gwardii, czy otwartej w covidowej rzeczywistości Elektrowni Powiśle pokazuje, że mieszkańcy i turyści lubią spotykać się w takich miejscach – innych, nieoczywistych, takich, w których nowe łączy się ze starą Warszawą.

Mimo wszystko, jedną z obaw jest część handlowa w Implancie. Sieciowi najemcy podchodzą z dystansem do nieszablonowych obiektów, a niezależne marki mogą nie wygenerować odwiedzalności na odpowiednio wysokim poziomie.

Lokalizacja też nie zaskakuje, pomimo, że myśląc o ul. Chmielnej w pierwszej kolejności myślimy o części bliżej Traktu Królewskiego. Teoretycznie jest tam więcej turystów, ale bliżej ul. Żelaznej zlokalizowane są najnowsze biurowce, a do Browarów Warszawskich i powstającej Fabryki Norbilna mamy około 1 km. Nie można zapomnieć też o Nocnym Markecie, który od kilku lat fantastycznie działa na nieczynnym Dworcu Warszawa Główna i ściąga smakoszy nie tylko z Woli i Ochoty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane