Impuls do biznesu: co słychać u zwycięzców?

Marta Bellon
opublikowano: 2016-01-31 22:00

Fundusz VRP zainwestował w firmę Sonda Sports — ubiegłorocznych zwycięzców konkursu. Razem mają podbić globalny rynek zawodowego sportu

Do ubiegłorocznej edycji konkursu wpłynęło ponad 230 projektów. Najwięcej dotyczyło nowych technologii, zgłoszono też przedsięwzięcia z dziedziny telekomunikacji, edukacji i medycyny. Poziom zgłoszonych projektów był bardzo wysoki, laureatami zostali: Sonda Sports, czyli Wojciech Ganczarski i Emilia Pobiedzińska, z technologią pomiaru parametrów zawodników sportowych, Michał Nowak, twórca spożywczego outletu, który ma zniwelować problem marnowania żywności, oraz Bartosz Ambrożkiewicz z projektem Smart Mirrors — systemem inteligentnych lusterek do motocykli zwiększających bezpieczeństwo jazdy. Otrzymali w sumie 160 tys. zł. Ale na nagrodach się nie skończyło. Fundusz VRP zdecydował się też zainwestować w przedsięwzięcie zdobywców 1. miejsca. Emilia Pobiedzińska i Wojciech Ganczarski specjalizują się w profesjonalnym pomiarze parametrów sportowców dyscyplin drużynowych. Sonda Sports to jedna z nielicznych firm specjalizujących się w tej dziedzinie. Opracowana przez Polaków technologia umożliwia stałe monitorowanie kondycji zawodnika, także w czasie rzeczywistym, np. w trakcie meczu.

KAPITAŁ NA ROZWÓJ:
KAPITAŁ NA ROZWÓJ:
Wojciech Ganczarski i Emilia Pobiedzińska zdobyli pierwszą nagrodę i wynegocjowali inwestycję od funduszu VRP, współorganizatora imPulsu do biznesu. Ich projekt był najlepszy z ponad 230 zgłoszonych do konkursu.
Tomasz Walków

Wszystko o kondycji

Przygotowanie fizyczne sportowca jest kluczowe dla wyniku, a tym samym drużyny, trenera i właściciela klubu. Ale jest niezwykle trudne do zmierzenia. Do tej pory nie było na rynku urządzenia, które dokładnie podpowiedziałoby trenerowi i samemu zawodnikowi, czy ćwiczy z należytą intensywnością. Zegarki, tętnometry czy nowoczesne smartfony dostarczają ograniczonej liczby danych, a do tego nie wszystkie systemy budzą zaufanie. Ten zaprojektowany przez Wojciecha Ganczarskiego działa na zasadzie huba zbierającego dane z sensorów, mierzących m.in. temperaturę, nawodnienie i zakwaszenie organizmu zawodnika. Jego główny element ma postać niewielkiej płytki umieszczanej pod koszulką w okolicy karku sportowca. Dzięki niej trener i klub ma większą wiedzę na temat zdrowia i kondycji zawodnika i może zapobiegać kontuzjom. Straty związane z kontuzjami, także te finansowe, jakie ponoszą drużyny, są ogromne. Polacy zapewniają, że ich technologia pozwala przewidzieć moment, w którym następuje przetrenowanie zawodnika, które prowadzi do kontuzji.

— Przez ostatnie kilka miesięcy negocjowaliśmy z funduszem, wypracowywaliśmy ustalenia i pod koniec grudnia ubiegłego roku podpisaliśmy umowę inwestycyjną — mówi Emilia Pobiedzińska.

— Byliśmy w momencie, w którym nasz projekt wymagał dofinansowania. Wygrana w konkursie ułatwiła nam jego pozyskanie. Pieniądze z inwestycji przeznaczymy na produkcję urządzenia, rozwój systemu, sprzedaż i marketing — dodaje Wojciech Ganczarski.

Czas na ekspansję

Wkrótce firma ruszy z produkcją kilku tysięcy urządzeń do monitorowania sportowców. Kontynuuje też testy i zdobywanie certyfikatów na rynkach, na których chce oferować produkt klientom: amerykańskim, azjatyckim i Europy Zachodniej.

— Nasz produkt jest produktem globalnym, a klienci są na całym świecie, także w Polsce. Nic nas nie ogranicza. Ostatnie rozmowy z potencjalnymi klientami pokazały,że jest jeszcze jedna grupa docelowa, oprócz klubów i drużyn rozgrywek zespołowych, o której dotychczas nie myśleliśmy. To szkółki dla amatorów i akademie przy dużych klubach sportowych, gdzie trenują dzieci i młodzież. Ich trenerzy widzą w nich przyszłych zawodników i też chcą wiedzieć, jak ich podopieczni się rozwijają, czy robią postępy. Łatwiej jest wybierać potencjalnych mistrzów, gdy ma się więcej danych o poszczególnych zawodnikach. Wiemy, że taką wiedzę chcieliby mieć trenerzy pracujący również z młodzieżą — tłumaczy Emilia Pobiedzińska.

KOMENTARZ PARTNERA
Szukamy partnerów do rozwijania biznesu

 WOJCIECH KOŁPA, dyrektor ds. inwestycji VRP

 Nikogo nie trzeba przekonywać, że pieniądze w prowadzeniu biznesu są ważne. Są one rezultatem trafnych decyzji i wtedy cieszą najbardziej. Pieniądze potrzebne są także na początku rozwoju firmy oraz w momentach gwałtownego wzrostu. Jest to prawda oczywista. Rzecz jasna, wymienić można jeszcze kilka elementów, które determinują powodzenie w biznesie. Moim zdaniem, to szczęście oraz talent powiązany z zaangażowaniem. Łatwo mi o tym pisać, gdyż jako Fundusz VRP opieramy to na własnych doświadczeniach z wcześniejszych działalności. Mieliśmy to szczęście, że na naszej ścieżce rozwoju spotkaliśmy życzliwych i przychylnych ludzi, którzy z czasem stali się naszymi partnerami w biznesie oraz przyjaciółmi. Obecna edycja konkursu nieznacznie różni się od poprzednich. Premią za najciekawszeprojekty są nagrody pieniężne, które mogą być dla zgłaszających satysfakcją z rywalizacji. Jednak prawdziwą wygraną w konkursie, w naszym mniemaniu, może stać się pozyskanie partnera oraz kapitału na rozwój. Zaproszenie do przedstawiania projektów kierujemy do szerszego grona przedsiębiorców o różnym stopniu rozwoju od rozwiniętych start-upów do firm rodzinnych. Kwota inwestycji, w każdym z przypadków, daje szanse na przemianę własnej firmy. Aby obraz był jasny, organizując konkurs, my także poszukujemy partnerów. Chcemy spotkać ludzi utalentowanych, rzetelnych i zaangażowanych w to, co robią. Jestem przekonany, że wówczas jako partnerzy w biznesie odniesiemy sukces, tworząc kompilację najlepszych biznesowych cech. Zapraszam do udziału w konkursie imPuls do biznesu. [FOT. WM]

KOMENTARZ PARTNERA
Szukamy partnerów do rozwijania biznesu

 WOJCIECH KOŁPA, dyrektor ds. inwestycji VRP

 Nikogo nie trzeba przekonywać, że pieniądze w prowadzeniu biznesu są ważne. Są one rezultatem trafnych decyzji i wtedy cieszą najbardziej. Pieniądze potrzebne są także na początku rozwoju firmy oraz w momentach gwałtownego wzrostu. Jest to prawda oczywista. Rzecz jasna, wymienić można jeszcze kilka elementów, które determinują powodzenie w biznesie. Moim zdaniem, to szczęście oraz talent powiązany z zaangażowaniem. Łatwo mi o tym pisać, gdyż jako Fundusz VRP opieramy to na własnych doświadczeniach z wcześniejszych działalności. Mieliśmy to szczęście, że na naszej ścieżce rozwoju spotkaliśmy życzliwych i przychylnych ludzi, którzy z czasem stali się naszymi partnerami w biznesie oraz przyjaciółmi. Obecna edycja konkursu nieznacznie różni się od poprzednich. Premią za najciekawszeprojekty są nagrody pieniężne, które mogą być dla zgłaszających satysfakcją z rywalizacji. Jednak prawdziwą wygraną w konkursie, w naszym mniemaniu, może stać się pozyskanie partnera oraz kapitału na rozwój. Zaproszenie do przedstawiania projektów kierujemy do szerszego grona przedsiębiorców o różnym stopniu rozwoju od rozwiniętych start-upów do firm rodzinnych. Kwota inwestycji, w każdym z przypadków, daje szanse na przemianę własnej firmy. Aby obraz był jasny, organizując konkurs, my także poszukujemy partnerów. Chcemy spotkać ludzi utalentowanych, rzetelnych i zaangażowanych w to, co robią. Jestem przekonany, że wówczas jako partnerzy w biznesie odniesiemy sukces, tworząc kompilację najlepszych biznesowych cech. Zapraszam do udziału w konkursie imPuls do biznesu. [FOT. WM]

Laureaci ubiegłorocznej edycji imPulsu do biznesu

Sonda Sports

system zbierający informacje na temat kondycji i sprawności sportowca. Więcej o nim w artykule obok.

Outlet Spożywczy

internetowa platforma, która pozwala znaleźć odbiorcę produktów z krótkim terminem ważności, czyli takich, które należy sprzedać jak najszybciej. Inicjatywa ma zmotywować wytwórców żywności, super-, hipermarkety i dyskonty do tego, by nie marnowały żywności. Na portalu stworzonym przez Michała Nowaka można handlować żywnością o kończącej się dacie ważności i kupować ją za połowę ceny. Sklep czy hurtownia mogą wystawić na platformie towary, a odbiorców znaleźć np. wśród stołówek zakładowych, szpitalnych, szkolnych, barów mlecznych, firm kateringowych czy restauracji.

Smart Mirrors

inteligentne lusterka, które mogą wyeliminować groźne sytuacje, np. takie, w których pochylony motocyklista nie jest w stanie wspomagać się lusterkami, bo ich po prostu nie widzi. System opracowany przez 20-letniego Bartosza Ambrożkiewicza wykrywa i dostosowuje się do pozycji przyjmowanej przez motocyklistę i umożliwia mu lepszą widoczność, nawet przy dużej prędkości.

Laureaci ubiegłorocznej edycji imPulsu do biznesu

Sonda Sports

system zbierający informacje na temat kondycji i sprawności sportowca. Więcej o nim w artykule obok.

Outlet Spożywczy

internetowa platforma, która pozwala znaleźć odbiorcę produktów z krótkim terminem ważności, czyli takich, które należy sprzedać jak najszybciej. Inicjatywa ma zmotywować wytwórców żywności, super-, hipermarkety i dyskonty do tego, by nie marnowały żywności. Na portalu stworzonym przez Michała Nowaka można handlować żywnością o kończącej się dacie ważności i kupować ją za połowę ceny. Sklep czy hurtownia mogą wystawić na platformie towary, a odbiorców znaleźć np. wśród stołówek zakładowych, szpitalnych, szkolnych, barów mlecznych, firm kateringowych czy restauracji.

Smart Mirrors

inteligentne lusterka, które mogą wyeliminować groźne sytuacje, np. takie, w których pochylony motocyklista nie jest w stanie wspomagać się lusterkami, bo ich po prostu nie widzi. System opracowany przez 20-letniego Bartosza Ambrożkiewicza wykrywa i dostosowuje się do pozycji przyjmowanej przez motocyklistę i umożliwia mu lepszą widoczność, nawet przy dużej prędkości.