Incentive trzeba zaplanować

Artur Lisowski
26-05-2000, 00:00

Incentive trzeba zaplanować

Biura pilnie strzegą swoich ofert

JEDEN ORGANIZATOR: Ryszard Posyniak, prezes biura PC Express, uważa, że klienci najczęściej korzystają z usług jednego biura, które organizuje dla nich wyjazdy typu incentive. fot. Borys Skrzyński

Wydając 5 tys. zł na osobę można zorganizować incentive przypominający zarówno obóz sprawnościowy, jak i typowy wyjazd wypoczynkowy. Przed podjęciem decyzji o wyborze organizatora powinno się jednak sprawdzić oferty różnych biur.

Na rynku jest wiele firm, które chciałyby wysłać swoich pracowników na wyjazd typu incentive. Przedsiębiorstwa te często nie wiedzą jednak, ile taka impreza będzie kosztowała. Aby rozwiązać ich problem, przeprowadziliśmy specjalną ankietę wśród organizatorów tego typu imprez. Zapytaliśmy ich, co mogą zaproponować grupie pięciu menedżerów, których firma chce wysłać na pięciodniowy wyjazd integracyjny. Ustaliliśmy przy tym, że budżet na jednego pracownika wynosić będzie 5 tys. zł (1,1 tys. USD). Zaznaczyliśmy również, że osoby te chciałyby przeżyć prawdziwą przygodę.

Informacje, jakie otrzymaliśmy, pozwalają wnioskować, że na rynku tego typu usług panuje duża konkurencja. Organizatorzy niechętnie zdradzają szczegóły dotyczące przygotowanych przez siebie programów. Niektórzy z zapytanych wskazali nam jedynie miejsce, gdzie mogą zorganizować taką imprezę. Byli też tacy, którzy nawet tych informacji nie chcieli nam udzielić.

Planowanie

Prezes firmy PC Express Ryszard Posyniak uważa, że przedstawienie dokładnego programu wyjazdu incentive bez szczegółowych informacji od klienta jest nieprofesjonalne.

— Aby skonstruować dokładną ofertę, należy przedstawić dokładny termin rozpoczęcia imprezy. Przekonanie, że najtańsze jest latanie czarterami, jest błędem, gdyż czarter organizowany ad hoc jest dużo droższy od rejsówki. Organizator powinien wiedzieć, czy grupę można podzielić — aby wysłać różnymi drogami do miejsca przeznaczenia. Klient musi wybrać sobie standard przelotu. Różnica w cenie biletu w klasie biznes czy ekonomicznej jest przecież znaczna. Z klientem ustalić należy również kategorie hotelu i rodzaj pokoi oraz usług świadczonych na miejscu — wyjaśnia Ryszard Posyniak.

Część biur przekonuje, że biznesmeni, którzy przeznaczą na incentive tylko 5 tys. zł na osobę, będą mogli liczyć jedynie na wyjazd do któregoś z państw europejskich. Nasze obawy rozwiało jednak biuro Air Tours, które zaproponowało przygotowanie incentive w Emiratach Arabskich oraz Egipcie.

Coś dla ciała

Nadesłane przez biura zgłoszenia można podzielić ze względu na ich charakter. Ważną grupą wyjazdów typu incentive są oferty takich biur jak New Poland, Tatra Extreme czy Team Builders International. Menedżerowie, którzy chcą sprawdzać swoją sprawność fizyczną, korzystają z ich ofert. Reszta firm proponuje imprezy typowo turystyczne.

Artur Lisowski

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Artur Lisowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Incentive trzeba zaplanować