Inchcape chce podwoić udział w rynku

opublikowano: 28-12-2020, 20:00

Nowy importer aut JLR w Polsce chce zwiększyć liczbę dilerów i podwoić udział w rynku. Daje sobie na to trzy lata.

Od 1 grudnia 2020 r. nowym dystrybutorem marek Jaguar i Land Rover w naszym kraju jest Inchcape JLR Poland. Nowy importer przejął biznes od spółki British Automotive Polska wchodzącej w skład notowanego na GPW British Automotive Holding.

Jakie plany ma nowy importer?

– W tej chwili mamy podpisane umowy dilerskie ze wszystkimi dotychczasowymi dilerami JLR w Polsce, poza jednym punktem, w którym właściciel postanowił zakończyć działalność. Oznacza to, że sieć sprzedaży JLR liczy dziś 10 punktów – mówi Jacek Górski, dyrektor generalny Inchcape JLR Poland.

Dodaje, że w najbliższych miesiącach spółka będzie skoncentrowana na pracy z dotychczasowymi dilerami.

– W niedalekiej przyszłości planujemy utworzenie punktów dilerskich w tych częściach kraju, gdzie nie jesteśmy wystarczająco silnie reprezentowani. Aktywnie poszukujemy partnerów w Bydgoszczy, Lublinie i Rzeszowie – mówi Jacek Górski.

Docelowo sieć JPL w Polsce ma liczyć nawet 15 punktów. To uzależnione jest jednak od sprzedaży i udziału marek Jaguar i Land Rover w polskim segmencie premium.

– Celem na 2021 r. jest odrobienie strat z 2020 r., czyli osiągnięcie udziału na poziomie 6 proc. Nie stawiamy 2020 r. jako punktu odniesienia, głównie z uwagi na pandemię i proces zmiany importera - wyjaśnia Jacek Górski.

W perspektywie trzech lat JLR ma osiągnąć minimum 10 proc. udziału w nadwiślańskim segmencie premium.

W budowaniu sieci sprzedaży samochodów w Polce mają brać również udział punkty dilerskie Inchcape.

- Oczywiście nie chodzi o istniejące obiekty, bo one są salonami BMW. Chcemy stworzyć nowe punkty - zdradza Jacek Górski.

W ciągu 11 miesięcy 2020 r. zarejestrowano w Polsce zaledwie 641 Jaguarów (blisko 46 proc. mniej niż rok wcześniej) i 1228 Land Roverów (spadek o ponad 34 proc.). Cały rynek aut premium zanotował w tym czasie spadek na poziomie 4,5 proc. Rok wcześniej Polacy kupili 2077 Land Roverów (+3,4 proc. r/r) i 1273 Jaguary (-17,6 proc. r/r).

Powrót do normalności
Powrót do normalności
Chcemy by w 2021 r. udział marek Land Rover i Jaguar w polskim rynku premium wrócił do poziomu sprzed pandemii - mówi Jacek Górski, dyrektor generalny Inchcape JLR Poland, nowego importera Jaguarów i Land Roverów w Polsce.
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane