Inchcape Motor będzie inwestował w Polsce

opublikowano: 13-01-2016, 22:00

Koncern rozważa większe zaangażowanie w Polsce. Chodzi o nowe salony, nowe marki i akwizycje.

Inchcape Motoor to największy na świecie koncern motoryzacjyjny. To „multidealer“, który w 200 salonach w 26 krajach oferuje auta 25 marek i usługi posprzedażowe. W Polsce ma dwa salony (w Warszawie i Wrocławiu) i reprezentuje dwie marki: BMW i Mini. Niedługo jednak może się to zmienić. BMW Inchcape Motor Polska został najlepszym dilerem sieci sprzedaży BMW i Mini w 2015 r.

Uważamy, że tendencja wzrostowa na polskim rynku motoryzacyjnym utrzyma się w najbliższym czasie. Dlatego Polska jest postrzegana jako perspektywiczna dla dalszej ekspansji koncernu Inchcape Motor — mówi Marcin Słomkowski, prezes BMW Inchcape w Polsce.
Zobacz więcej

DOBRY RYNEK:

Uważamy, że tendencja wzrostowa na polskim rynku motoryzacyjnym utrzyma się w najbliższym czasie. Dlatego Polska jest postrzegana jako perspektywiczna dla dalszej ekspansji koncernu Inchcape Motor — mówi Marcin Słomkowski, prezes BMW Inchcape w Polsce. ARC

To prestiżowe wyróżnienie firma dostała za wyniki sprzedaży,jakość obsługi i produkty finansowe. Oba salony Inchcape w Polsce sprzedały ponad 1700 samochodów. To o 20 proc. więcej niż w 2014 r. i aż 25 proc. wszystkich sprzedanych u nas w minionym roku aut BMW Group. A trzeba dodać, że cała sieć sprzedaży BMW w Polsce liczy 25 punktów.

„Nagroda ta potwierdza, że Inchcape w każdym aspekcie działania — zarówno w osiąganych wynikach, jak i zakresie procesów i standardów — jest niekwestionowanym liderem w sieci dealerskiej BMW i MINI w Polsce’’ — napisano w komunikacie Grupy BMW. Tak dobre wyniki zachęciły Inchcape do snucia planów — w tym akwizycyjnych.

— Naszym celem jest wzrost wielkości sprzedaży oferowanych w Polsce marek. Bierzemy też pod uwagę wzrost liczby salonów w Polsce i wprowadzenie do oferty kolejnych marek — mówi Marcin Słomkowski, prezes BMW Inchcape w Polsce. Podkreśla też, że choć firma koncentruje się na rozwoju działalności w segmencie premium, to nie wyklucza powiększenia oferty o tańsze marki.

— Na obecnym etapie firma nie może jednak ujawnić szczegółów strategii dotyczącej konkretnej nowej marki lub lokalizacji salonu, choć docelowy termin planowanego uruchomienia nowego dilerstwa to 2017 rok — informuje Marcin Słomkowski.

Dodaje, że firma szuka także możliwości inwestycyjnych w Polsce.

— Chodzi o inwestycje typu greenfield lub możliwość przejęć innych dilerstw — również nieobsługiwanych przez nas w Polsce marek — wyjaśnia Marcin Słomkowski. Wydaje się jednak, że pierwszą z ewentualnie wprowadzonych do salonów Inchcape w Polsce marek będzie któraś z segmentu premium.

— Te marki rosną w Polsce w dobrych latach znacznie szybciej niż cały rynek, a w okresach kryzysowych ich sprzedaż jest znacznie bardziej stabilna — zauważa Mirosław Michna, partner w dziale doradztwapodatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce. Z raportu przygotowanego przez KPMG wynika, że segmenty premium i luksusowy to najlepiej rozwijająca się i najstabilniejsza część polskiego rynku nowych samochodów osobowych.

W 2014 r. do tych segmentów należało co dziesiąte nowe auto osobowe zarejestrowane w naszym kraju. Według raportu, wśród 31,5 tys. zarejestrowanych w 2014 r. samochodów klasy premium najwięcej było pojazdów BMW (7,7 tys.), Audi i Mercedesa (po 7 tys.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu