Independent Digital idzie w świat

opublikowano: 20-08-2018, 22:00

Dystrybutor muzyki ma już biuro w Berlinie i szuka miejsca w USA oraz Azji.

Independent Digital, dystrybutor treści cyfrowych, który współpracuje z ponad 500 twórcami i wytwórniami, głównie z Polski, Włoch, Ukrainy, Niemiec i USA, oraz zarządza prawie 300 kanałami na YouTubie, w tym roku chce mieć 24 mln zł przychodów. Pomoże w tym rozwój za granicą.

15 LAT W MUZYCE:
15 LAT W MUZYCE:
Andrzej Dąbrowski i Marek Włodarczyk, z wykształcenia aktorzy, zaczęli w 2002 r. od dostarczania nagrań dla telekomów. Wkrótce podpisali umowy z wytwórniami muzycznymi.
Fot. Marek Wiśniewski

Najpierw Wschód

— Już w 2012 r. stwierdziliśmy, że nie możemy ograniczać się do działalności tylko na terytorium Polski. Brak ekspansji na rynki zagraniczne oznaczałby początek końca spółki — mówi Andrzej Dąbrowski, współwłaściciel firmy Independent Digital.

Najpierw firma postawiła na niewłaściwy kierunek: Ukrainę, gdzie rozwój wstrzymały wydarzenia na Majdanie w 2013 r., aneksja Krymu oraz wojna. Rok później jej twórcy z unijnym dofinansowaniem zbudowali aplikację raportowo-statystyczną, która dostarczalicencjodawcom dzienne wyniki sprzedaży ze wszystkich dostępnych terytoriów.

— W tym czasie polscy licencjodawcy nie zastanawiali się jeszcze, jak wykorzystać dzienne statystyki, np. z Singapuru. Ba, nie wierzyli nawet, że tam też sprzedaje się polska muzyka — mówi Andrzej Dąbrowski.

…potem Zachód…

Analiza zagranicznych rynków popchnęła Independent Digital na zachód. Firma weszła na trzeci pod względem sprzedaży muzyki kraj na świecie — Niemcy, gdzie wartość rynku muzycznego wynosi 1,32 mld USD (dla porównania: polski to 77,8 mln USD — wynika z danych IFPI i ZPAV).

— W zeszłym roku otworzyliśmy biuro w Berlinie, a od tego roku ma tam siedzibę spółka Independent Digital DW. Podpisujemy umowy z niemieckimi wytwórniami muzycznymi. Szansą dla nas może być przejęcie obsługi wytwórni m.in. od agregatorów muzyki cyfrowej zależnych od takich gigantów, jak Sony Music. Jest wiele wytwórni, które cenią współpracę z firmą mniejszą i niezależną. Liczymy, a jest to poparte badaniami i analizą, że kolejne wytwórnie niemieckie zdecydują się na podpisanie umowy z naszą firmą — mówi Andrzej Dąbrowski.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

…dziki i daleki

Independent Digital był w czerwcu na SelectUSA, wydarzeniu, które ma ściągać inwestorów do USA, i szuka teraz miejsca, by otworzyć działalność za oceanem. Chce działać na największym światowym rynku muzycznym wartym 5,92 mld USD. Szczegółowe pytania dotyczące zachęt dla firm z zagranicy wysłała do kilkunastu stanów.

— We wrześniu lecimy do Singapuru na targi All That Matters — największe tego typu wydarzenie w tym regionie, by wzmocnić obecność w Azji. Podpisaliśmy umowy z serwisami chińskimi, ale chcemy zacieśniać relacje i lepiej zrozumieć te rynki. Liczymy także na nawiązanie bezpośredniej współpracy z serwisami z Korei Południowej i Japonii — wymienia współwłaściciel spółki.

Firma Indpendent Digital powstała w 2002 r. Początkowo zajmowała się dostarczaniem nagrań do serwisów Funny Greetings and Song Dedications, prowadzonych przez T-Mobile. Potem nawiązała współpracę z Orange’em, Polkomtelem i P4, dotyczącą dostarczania dzwonków monofonicznych, polifonicznych, MP3 i Ringback Tones. W 2004 r. zawarła umowę z pierwszą wytwórnią muzyczną: UMC Records. W 2011 r. reprezentowała tak duży katalog utworów, by podpisać umowę z Apple’em na iTunes. Dziś dostarcza muzykę także dla takich serwisów, jak: Spotify, Deezer, SoundCloud, YouTube, GooglePlay, Tidal, Amazon, Pandora czy Napster. © Ⓟ

Nie są sami

Największy konkurent Independent Digital, notowana na NewConnect e-Muzyka (ponad 80 proc. akcji należy do Empiku), w ubiegłym roku miała 21,7 mln zł przychodów. E-Muzyka współpracuje z wytwórniami muzycznymi (są to m.in. Universal, Sony czy Warner), dysponuje bazą dzwonków na telefony, muzyki zamiast sygnału oczekiwania na połączenie, teledysków i reprezentuje ponad 200 polskich wytwórni muzycznych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane