Inflacja, zmiany podatkowe czy wojna w Ukrainie wpływają na sposób dokonywania zakupów 51 proc. Polaków korzystających z internetu — wynika z raportu Atena Research & Consulting „Ścieżki zakupowe on-line w Polsce 2022”. Dwie trzecie z nich chętniej przez to kupuje w sieci. Ponad połowa (55 proc.) dokonuje decyzji z większą rozwagą, 44 proc. próbuje jak najwięcej oszczędzać, a 39 proc. szuka miejsc z niższymi cenami. Atrakcyjną cenę produktu jako główny powód wyboru zakupu w internecie wskazało 31 proc., a jako ważny powód 43 proc.
30 proc. respondentów zaczyna zakupy od Allegro, a 18 proc. od wyszukiwarki Google — w obu przypadkach 98 proc. osób znajduje to, czego szuka. 91 proc. konsumentów, którzy zaczęli poszukiwania na Allegro, kupuje produkt na tej platformie. Wciąż większość zakupów zaczynamy (52 proc.) i kończymy (55 proc.) na komputerze, choć udział urządzeń mobilnych wzrósł r/r o kilka procent.
