Inflacja skłania do mądrzejszych zakupów

Mariusz BartodziejMariusz Bartodziej
opublikowano: 2022-06-03 12:25

W trudnym otoczeniu makroekonomicznym połowa Polaków szuka oszczędności, co skłania ich do jeszcze większych zakupów w internecie.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie decyzje zakupowe podejmuje część Polaków w obliczu m.in. wysokiej inflacji
  • jak dużą rolę odgrywa Allegro dla Polaków kupujących w internecie
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Inflacja, zmiany podatkowe czy wojna w Ukrainie wpływają na sposób dokonywania zakupów 51 proc. Polaków korzystających z internetu — wynika z raportu Atena Research & Consulting „Ścieżki zakupowe on-line w Polsce 2022”. Dwie trzecie z nich chętniej przez to kupuje w sieci. Ponad połowa (55 proc.) dokonuje decyzji z większą rozwagą, 44 proc. próbuje jak najwięcej oszczędzać, a 39 proc. szuka miejsc z niższymi cenami. Atrakcyjną cenę produktu jako główny powód wyboru zakupu w internecie wskazało 31 proc., a jako ważny powód 43 proc.

30 proc. respondentów zaczyna zakupy od Allegro, a 18 proc. od wyszukiwarki Google — w obu przypadkach 98 proc. osób znajduje to, czego szuka. 91 proc. konsumentów, którzy zaczęli poszukiwania na Allegro, kupuje produkt na tej platformie. Wciąż większość zakupów zaczynamy (52 proc.) i kończymy (55 proc.) na komputerze, choć udział urządzeń mobilnych wzrósł r/r o kilka procent.