Infor, który planuje ofertę publiczną w II półroczu 2006 roku, zamierza w 2005 roku sfinalizować jeszcze jedną, do dwóch akwizycji oraz zwiększyć przychody o ok. 10 proc. i podwoić zysk netto wobec 2004 roku, kiedy wyniósł 4 mln zł.
"Ostatnio przejęliśmy firmę z sektora usługowo-informacyjnego o rocznych przychodach na poziomie 4-5 mln zł, jednak na razie nie mogę podać szczegółów tej transakcji" - powiedział w poniedziałek PAP Ryszard Pieńkowski, prezes i właściciel Grupy Wydawniczej Infor SA.
"W tym roku planujemy jeszcze jedną akwizycję, a być może uda nam się przeprowadzić nawet dwie akwizycje" - dodał.
Infor jest zainteresowany m.in. "Parkietem", jednak obecnie przejęcie tej gazety negocjuje Presspublica, wydająca dziennik "Rzeczpospolita".
"Nie jest jeszcze wykluczone, że wrócimy do rozmów o przejęciu +Parkietu+" - powiedział Pieńkowski.
W marcu w wywiadzie dla PAP prezes powiedział, że Infor planuje wydać na akwizycje na rynku medialnym w ciągu kilku lat kilkanaście milionów złotych ze środków własnych i z planowanej na 2006 roku oferty publicznej. Dzięki przejęciom ma wzrosnąć wartość Inforu do 100 mln USD przed debiutem na giełdzie.
Podczas oferty zostaną zaoferowane akcje nowej emisji, stanowiące 20-30 proc. kapitału akcyjnego Inforu.
"Aby oferta mogła być przeprowadzona w drugiej połowie przyszłego roku musimy złożyć wiosną prospekt emisyjny do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd" - powiedział prezes.
Pozyskane środki z emisji firma zamierza zainwestować w dalszy rozwój swojego głównego produktu, czyli "Gazety Prawnej". Chce też rozwijać działalność internetową oraz zaistnieć na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, być może też Zachodniej.
Ponadto Infor rozważa uruchomienie w przyszłości kanału telewizyjnego, być może we współpracy z którymś z obecnych nadawców.
W 2004 roku Grupa Wydawnicza Infor miała 142,3 mln zł przychodów i 4 mln zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej zanotowała 128,6 mln zł przychodów i 3,1 mln zł zysku netto.
"W tym roku, dzięki planowanym akwizycjom i rozwojowi organicznemu planujemy zwiększyć obroty o około 10 proc. i podwoić zysk netto" - poinformował Pieńkowski.
Grupa Wydawnicza Infor wydaje czasopisma o tematyce prawnej, gospodarczej, podatkowej, a także z zakresu ubezpieczeń i zarządzania.
W swojej ofercie ma obecnie około 20 czasopism, a także trzy wydawnictwa segregatorowe, książki, niemal 20 produktów elektronicznych oraz szkolenia, z których rocznie korzysta kilkanaście tysięcy osób. Ponadto Infor przygotowuje dwie, codzienne audycje radiowe dla 45 stacji lokalnych oraz program telewizyjny dla kanału TV 4.
Główny produkt Inforu, czyli dziennik "Gazeta Prawna", zapewnia firmie około 50 proc. przychodów ogółem. Wpływy z reklam tego tytułu - według danych firmy Expert Monitor - wzrosły w 2004 roku w stosunku do roku 2003 o ponad 54 procent.
Średnia sprzedaż "Gazety Prawnej" wzrosła w 2004 roku o niemal 8 proc. do 80.533 egzemplarzy. W tym roku planowany jest wzrost sprzedaży "Gazety Prawnej" o kilka do 10 proc.