Informacja przed doręczeniem - nowość DHL Express

DI
opublikowano: 2010-08-11 11:41

DHL Express wprowadził nową usługę dodatkową dla przesyłek krajowych – Informacja przed doręczeniem (PDI). Dzięki wdrożonym rozwiązaniom systemowym, cały proces jej realizacji jest monitorowany i kontrolowany.

Na czym to polega?
Usługa Informacja przed doręczeniem (PDI) zapewnia wcześniejszy proaktywny kontakt z odbiorcą przesyłki, jeszcze przed jej dostarczeniem przez kuriera. Tuż po nadaniu przesyłki do odbiorcy wysyłany jest sms z informacją o jej planowanym dostarczeniu. SMS zawiera także użyteczne dla odbiorcy informacje, np. o wysokości kwoty pobrania.   Ponowny kontakt ma miejsce w dniu dostawy. Kurier DHL Express kontaktuje się z odbiorcą i ustala porę doręczenia przesyłki. Wtedy też, bez dodatkowych formalności, odbiorca może wskazać inny adres niż ten, podany na liście przewozowym. Gdy doręczenie pod zmieniony adres będzie realizowane przez kurierów z tego samego terminala, nie jest naliczana dodatkowa opłata.

Korzyści dla klientów
Informacja przed doręczeniem (PDI) oznacza korzyści zarówno dla nadawcy jak i odbiorcy przesyłki. Wcześniejsze ustalenie czasu i miejsca dostawy z kurierem daje odbiorcy możliwość lepszego zaplanowania czasu i przygotowania się na odbiór przesyłki, a w przypadku usługi Pobranie i zwrot należności (COD), przygotowanie odpowiedniej kwoty. PDI wspiera wzajemne rozliczenia między odbiorcą a nadawcą. Większa skuteczność dostaw za pierwszą próbą to szybszy zwrot pobrania na konto nadawcy.

Mat. prom. DHL Express
Mat. prom. DHL Express
None
None