Innowacyjność przegrała z jakością

opublikowano: 29-01-2013, 00:00

Jakość to najważniejsza wartość dla polskich firm, a przedsiębiorstwa na świecie cenią sobie głównie innowacyjność

Polskie firmy najbardziej cenią sobie jakość — wynika z raportu Corporate Values Index 2013. To kluczowa wartość w strategii 36 proc. badanych firm z Polski. Na drugim miejscu jest innowacyjność (31 proc.), a na trzecim satysfakcja klienta (29 proc.). Dalej mamy m.in. know-how, sukces, odpowiedzialność społeczną, zaufanie, profesjonalizm, środowisko i uczciwość.

W światowym zestawieniu dominują te same wartości, ale w innej kolejności — na czele mamy innowacyjność (40 proc.), potem jakość (30 proc.) i satysfakcję klienta (29 proc.). Wyniki raportu pokazują także, że na przestrzeni trzech ostatnich edycji badania wzrosło znaczenie wartości związanych z konkurencyjnością, takich jak np. determinacja, wzrost, wydajność czy ambicja, która w 2013 r. po raz pierwszy znalazła się wśród dziesięciu najpopularniejszych wartości.

Dla porównania, w 2006 r. zajmowała 36. pozycję. Dorota Ciszek z zespołu Badań i Rozwoju w On Board PR Ecco Network zauważa, że jakość i innowacyjność królują na światowej liście wartości korporacyjnych od 2006 r. Natomiast jeszcze w 2009 r. dla polskich firm najważniejsza była satysfakcja klienta.

— Awans jakości na pierwszą pozycję świadczy o zmianie priorytetów wśród polskich przedsiębiorców — mówi Dorota Ciszek.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmy doradztwa PR tworzące międzynarodową sieć ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez On Board PR, pod patronatem Ministerstwa Gospodarki i PKPP Lewiatan. Objęło 4300 największych firm z 13 krajów (Australii, Austrii, Finlandii, Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz USA). W Polsce udział w badaniu wzięło 360 firm.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu