MARCIN MAJCHRZAK wiceprezes PGF
Tempo zmian w dzisiejszym świecie jest najszybsze od stuleci. Wszechobecne nowe technologie sprawiają, że przed postępem nie sposób uciec. Ma to wpływ na nasze codzienne życie, zmienia również nawyki konsumenckie. Innowacyjność staje się koniecznością, trzeba wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów. Nie znaczy to jednak: więcej i szybciej — liczy się metoda, odpowiednie podejście do biznesu.
W tym nieustannie zmieniającym się otoczeniu prowadzenie apteki na wysoce konkurencyjnym rynku to trudne zadanie, nie każdy w równym stopniu potrafi poradzić sobie z zarządzaniem przedsiębiorstwem. Biznesu nie da się prowadzić tak jak kiedyś, trzeba otworzyć się na nowe. Dlatego warto postawić na solidnego partnera, który zapewni innowacyjne narzędzia i wiedzę ekspertów.
Najlepiej skorzystać z dobrych nowoczesnych rozwiązań, takich jak oferowane przez Polską Grupę Farmaceutyczną usługi efektywnego zarządzania magazynem czy e-commerce. Ich wdrożenie zapewni nie tylko obniżenie kosztów i wzrost sprzedaży, ale również oszczędność czasu.
Polska Grupa Farmaceutyczna obserwuje zmieniającą się rzeczywistość, wykorzystuje nowe technologie, jest pionierem i liderem. To już nie tylko dystrybutor leków, to firma oferująca swoim partnerom cały wachlarz nowoczesnych usług wspierających biznes apteczny. Można wymienić chociażby pharmbook.pl — platformę internetową skierowaną do profesjonalistów, sklep kontentowy albo ogólnopolski system zamawiania leków przez internet.
Przykładem może być też Akademia Zdrowy Wybór — cykl szkoleń przeznaczonych dla aptekarzy, które pozwalają na regularne podnoszenie kompetencji niezbędnych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, uczą, jak sprawić, żeby firma wyróżniła się wśród innych przedsiębiorstw.
Dalszy postęp jest nieunikniony, dostosowanie się do zmian staje się koniecznością, a ich wprowadzanie stwarza wiele nowych możliwości.