Inny obraz PKP

opublikowano: 2012-08-14 09:54

 

Jaką opinię ma w świadomości przeciętnego Polaka PKP nie trzeba wspominać. Opinia ta, budowana głównie na bazie doświadczeń „pasażerskich”, nie powinna jednak dotyczyć wszystkich spółek działających w Grupie PKP. Są wśród nich podmioty nowoczesne, bardzo dobrze zorganizowane, posiadające wiele nobilitujących je, prestiżowych certyfikatów, nagród i wyróżnień.

Wśród nich wyróżnia się PKP Informatyka – spółka zajmująca się kompleksową obsługą informatyczną Grupy PKP, innych firm o profilu kolejowym, a także podmiotów na otwartym rynku. W ciągu ostatnich trzech lat PKP Informatyka dokonała bardzo znaczących zmian strukturalnych, ograniczyła zatrudnienie zwiększając jednocześnie przychody i generując kilkumilionowe zyski. Oprócz tradycyjnie świadczonych usług, takich jak: produkcja i eksploatacja systemów i aplikacji informatycznych, wdrażanie i eksploatacja systemów ERP (SAP i ORACLE), budowa sieci teleinformatycznych (w tym LAN), dostawa rozwiązań IT dla wszystkich obecnie stosowanych kanałów sprzedaży czy ogólnopolski serwis techniczny i aplikacyjny, spółka weszła na rynek dostaw dynamicznych systemów informacyjnych (zrealizowane w ostatnim półroczu systemy na dworcach Warszawa Centralna, Poznań i Szczecin), a także w zakresie systemów śledzenia pojazdów i monitoringu zużycia paliwa.

Jakość działania spółki potwierdza wiele nagród i wyróżnień, zdobytych w najbardziej prestiżowych rankingach. Dowodem na to są także podtrzymywane przez kolejne lata certyfikaty ISO 9001 (jakość), i ISO 27001 (bezpieczeństwo informatyczne). Obecnie w spółce wdrażany jest system ISO 20000 (zarzadzanie usługami informatycznymi). Spółka, w ostatnim raporcie TOP200 pisma Computerworld (edycja 2012) obejmującym ranking największych, polskich firm IT, zajęła wiele wysokich miejsc – w tym m.in. pierwsze miejsce w rankingu największych dostawców rozwiązań i usług IT dla sektora transportowego, trzecie wśród dostawców aplikacji webowych i portali internetowych, czwarte miejsce wśród firm świadczących usługi outsourcingu, czternaste wśród największych integratorów i dwudzieste pierwsze wśród największych dostawców usług IT.

Spółka zatrudnia ponad trzystu specjalistów IT (analityków, architektów, projektantów, programistów i serwisantów), posiada trzy oddziały terytorialnie obejmujące obszar całego kraju, a także (w szesnastu największych miastach Polski) placówki, w których zlokalizowane są zasoby obsługujące klientów w zakresie serwisu technicznego i aplikacyjnego. Są one wyposażone w nowoczesne narzędzia oraz kilkadziesiąt samochodów serwisowych. Utrzymywany w gotowości potencjał techniczny pozwala na zawieranie umów z bardzo wysokim poziomem SLA. Wysoką jakość usług zapewnia również korzystanie z wieloletnich umów partnerskich z polskimi i zagranicznymi potentatami z sektora IT. Serwis techniczny PKP Informatyki nadzoruje pracę szerokiego wachlarza urządzeń – od komputerów stacjonarnych, drukarek, przez terminale mobilne, urządzenia lokalizacyjne GPS, modemy GSM, urządzenia do pomiaru zużycia paliwa, po zaawansowane sieciowe urządzenia aktywne, farmy serwerów i macierzy.