Inseco.pl przestanie być wyjątkiem

Do tej pory market ubezpieczeniowy unikał sprzedaży polis komunikacyjnych. Teraz mają być kołem zamachowym biznesu.

Ubezpieczenia w internecie kojarzą się przede wszystkim ze sprzedażą polis komunikacyjnych. Prawie wszystkie firmy mają ten produkt w portfelu. Wyjątkiem jest Inseco.pl, e- -market ubezpieczeniowy należący do sopockiej firmy informatycznej Blue Media. Zmienia jednak kurs.

— Zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie sprzedaży polis komunikacyjnych. Mają być kołemzamachowym naszego biznesu w tym i następnym roku — mówi Krystian Wesołowski, dyrektor zarządzający w Blue Finance — pośredniku ubezpieczeniowym z grupy Blue Media.

Rozpoczęła ona współpracę z kilkoma towarzystwami, które specjalizują się w polisach komunikacyjnych. W tej grupie są m.in. Allianz, Proama i Liberty Direct.

— Sprzedajemy polisy komunikacyjne ośmiu firm ubezpieczeniowych. Wkrótce dołączy do nas kolejna — twierdzi Krystian Wesołowski.

Będzie to MTU, które wchodzi w skład grupy Ergo Hestia. Rynek direct w Polsce dostał zadyszki (według Polskiej Izby Ubezpieczeń w pierwszej połowie roku sprzedaż polis w internecie spadła o ponad 3 proc.), a e-markety ubezpieczeniowe radzą sobie słabo. Krystian Wesołowski jest jednak przekonany, że wejście na rynek komunikacyjny ma sens.

Wszystko dzięki modelowibiznesowemu marketu. Jego głównym kanałem sprzedaży nie jest strona Inseco.pl. Dostarcza ubezpieczenia do ośmiu banków (m.in. Alior Banku, Deutsche Banku, Raiffeisen Banku czy Millennium) oraz takich firm jak Expander.

Współpraca banków z Inseco otworzyła sprzedażowe drzwi tym towarzystwom, które nie są liczącą się siłą w bancassurance.

— Bank jest tradycyjnie jednym z głównych źródeł informacji na temat usług finansowych. Internet zaś zyskuje na znaczeniu.Coraz częściej klienci właśnie tam szukają porównania ofert i dokonują zakupu. Dlatego współpraca z Blue Finance cieszy nas podwójnie. Dzięki niej oferta ubezpieczeń komunikacyjnych Proama jest dostępna zarówno w internetowej platformie Inseco.pl, jak i we współpracujących z nią bankach — mówi Agata Grygorowicz, dyrektor ds. sprzedaży bancassurance w Proamie.

Inseco.pl przestanie szukać nowych dostawców polis komunikacyjnych i skupi się na sferze IT oraz obsłudze klientów. Rozwinie m.in. własne callcenter, wspomagające sprzedaż ubezpieczeń.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane