Insiderzy z IT wyprzedają akcje

opublikowano: 12-04-2013, 11:47

Członkowie władz największych spółek IT sprzedawali ich akcje w rekordowym tempie w okresie ostatnich sześciu miesięcy. W tym samym czasie Nasdaq szedł mocno w górę, osiągając największą wartość od 12 lat.

Alan Newman, wydawca newslettera Crosscurrents i analityk rynków finansowych od 49 lat obliczył, że insiderzy m.in. z Microsoftu, Oracle czy Qualcomm, sprzedali przez ostatnie sześć miesięcy łącznie 55 mln akcji swoich spółek. Kupili tylko 1780.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg
None
None

- Aktywność insiderów potwierdza, że różowy scenariusz widoczny w cenach akcji jest tylko iluzją – napisał Newman.   - Insiderzy nie mają zaufania do swoich spółek. Choć ceny akcji zdają się pokazywać, że wszystko jest w porządku, jesteśmy w jednym z najbardziej skandalicznie spekulacyjnych okresów widzianych kiedykolwiek – dodał.

Historycznie, sprzedaż akcji przez insiderów jest niejednoznacznym sygnałem. Wyprzedaż akcji na dużą skalę przez insiderów zdarzała się już w przeszłości w okresach prosperity na rynkach akcji.

- Nie przykładam do tego dużej wagi – powiedział Michael Murphy z funduszu hedgingowego Rosecliff Capital. - Uważam, że to tylko redukowanie przez członków władz spółek stanu posiadania. Nie jest to ani „byczy”, ani „niedźwiedzi” sygnał dla rynku – dodał.

Newman twierdzi jednak, że jest inaczej. Przypomina, że sprzedaż akcji Apple'a przez insiderów okazał się mocnym „niedźwiedzim” sygnałem w ubiegłym roku. Akcje Apple staniały o 30 proc. od października, kiedy Newman rekomendował ich sprzedaż.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, cnbc.com

Polecane