Intercity przybywa pasażerów i... skarg

opublikowano: 09-08-2015, 22:00

Zachęceni promocjami i reklamami Polacy coraz chętniej jeżdżą pociągami. Przewoźnik ma jednak jeszcze sporo do poprawki.

„Przemieszczanie się koleją w Polsce przypomina rejs statkiem po wodach niczyich — zapewnia wiele emocji, ale też stanowi nie lada zadanie logistyczne” — to początek wakacyjnego poradnika, przygotowanego na tegoroczną kanikułę przez Urząd Transportu Kolejowego (UTK).

PKP Intercity kupiły pendolino i zmodernizowały część wagonów. Ponad 600 z 1,2 tys. kursujących codziennie ma nawet klimatyzację — bezcenną w czasie upałów. Standard wielu starych pojazdów wciąż jednak jest niski, co skutkuje skargami pasażerów.
Zobacz więcej

PIERWSZA JASKÓŁKA:

PKP Intercity kupiły pendolino i zmodernizowały część wagonów. Ponad 600 z 1,2 tys. kursujących codziennie ma nawet klimatyzację — bezcenną w czasie upałów. Standard wielu starych pojazdów wciąż jednak jest niski, co skutkuje skargami pasażerów. ARC

Przekonało się o tym wielu pasażerów, podróżujących zwłaszcza pociągami PKP Intercity. Z niedawnego raportu rynkowego regulatora wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba skarg na usługi przewoźnika wzrosła o ponad 50 proc. — z około 200 na koniec czerwca 2014 r. do prawie 300 w tym roku. W tym okresie liczba skarg na Przewozy Regionalne oraz Koleje Mazowieckie spadła odpowiednio o jedną piątą i o jedną trzecią.

Daleko do mety

Jednocześnie w pierwszej połowie 2015 r. liczba pasażerów PKP Intercity zwiększyła się o blisko 2 mln osób, czyli o ponad 20 proc. Zachęceni skróceniem czasu jazdy oraz promocjami podróżni coraz chętniej przesiadają się z samochodów do pociągów.

— W ciągu ostatnich 6 miesięcy przewieźliśmy 13,4 mln pasażerów, odsetek podróżnych, którzy wyrazili niezadowolenie, jest znikomy, wynosi 0,002 proc. naszych klientów — podkreśla Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.

Spółką ma jednak jeszcze wiele do zrobienia. W trzyletniej strategii ogłoszonej w 2012 r. zakładała, że w tym roku przewiezie 37 mln osób. Wynik nie będzie łatwy do osiągnięcia.

Zadowoleni klienci

PKP Intercity zapewniają, że choć skarg jest więcej, wraz ze wzrostem liczby pasażerów rośnie też udział zadowolonych klientów.

— Badania satysfakcji, które prowadzimy regularnie co pół roku, pokazują, że poziom satysfakcji z naszych usług rośnie. 63 proc. pasażerów jest zadowolonych z podróży pociągiem PKP Intercity. To o ponad 20 punktów procentowych więcej niż 2 lata temu — informuje Zuzanna Szopowska.

Nieźle, choć do mety jeszcze daleko — w strategii zaplanowano 75 proc. Spółka podkreśla, że pasażerowie coraz bardziej doceniają punktualność jej pociągów i czystość na dworcach.

— W ostatnich dwóch latach z 34 do 56 proc. wzrósł odsetek podróżnych zadowolonych z czasów przejazdu. Aż 73 proc. pasażerów pozytywnie ocenia punktualność pociągów PKP Intercity. To o 10 pkt. proc. więcej niż w 2013 r. Coraz więcej podróżnych dostrzega także poprawę bezpieczeństwa na kolei. 67 proc. z nich czuje się pewnie podczas podróży pociągami.

Zdaniem 53 proc. badanych, bezpieczniejsze są również dworce. W porównaniu z 2013 r. to wzrost odpowiednio o 21 i 17 pkt. proc. Rośnie liczba klientów zadowolonych z czystości na dworcach, peronach i w pociągach PKP Intercity. Docenia to odpowiednio 50 i 61 proc. badanych — wylicza Zuzanna Szopowska.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu