KRAKÓW (Reuters) - Interia.pl przygotowała nowe płatne usługi i wprowadza w życie plan oszczędnościowy. Wszystko po to, aby pozyskane w publicznej emisji środki wystarczyły do końca przyszłego roku, powiedział we wtorek dziennikarzom prezes Interii, Tomasz Jażdżyński.
W styczniu 2001 roku Interia oferowała 1,6 miliona akcji po 23 złote za sztukę.
"Wprowadzamy plan oszczędnościowy i realizujemy nowe przedsięwzięcia pozwalające zwiększyć przychody, po to, aby wystarczyło nam środków do końca 2003 roku" - dodał.
Prezes wyjaśnił, że spółka planuje w maju tego roku wprowadzić płatne usługi komunikacyjne, na przykład skrzynki pocztowe dla małych i średnich firm oraz rozwijać konkursy z wykorzystaniem SMS-ów.
Zdaniem prezesa Jażdżyńskiego w tym lub przyszłym roku konto spółki może zostać zasilone sporymi kwotami po przyjęciu przez Polskę unijnych dyrektyw dotyczących podziału zysków z dostępu do Internetu między portale, a operatorów telekomunikacyjnych.
Jażdżyński uważa, że pierwszy kwartał 2002 powinien być lepszy od ubiegłorocznego pierwszego kwartału pod względem przychodów. W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2001 przychody firmy wyniosły 1,87 miliona złotych. Na temat wyników całorocznych prezes się nie wypowiedział.
W 2001 roku przychody Interii wyniosły 16,2 miliona złotych, a strata netto 10,6 miliona złotych.
Głównymi akcjonariuszami spółki są: ComArch, który posiada 37,5 procent kapitału i około 49 procent głosów oraz Broker FM, który łącznie z RMF FM ma 31,49 procent akcji, czyli 41,1 procent głosów na walnym zgromadzeniu.
W marcu Interia miała około 280 milionów odsłon strony głównej.
Interia weszła na giełdę w kwietniu zeszłego roku debiutując z ceną o 43 procent niższą od emisyjnej. Dziś jej akcje kosztują 5,45 złotego, o 59 procent mniej niż w dniu debiutu.
((Wojciech Żurawski, Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))