Interia.pl chce dotrzeć do firm

Marcin Złoch
opublikowano: 2003-03-05 00:00

Firmy Comarch-CDN i Interia.pl poinformowały o podjęciu wspólnych działań w zakresie sprzedaży oprogramowania CDN Optima. Dla Interii to próba zmiany wizerunku, a CDN chce utrwalić swoją markę wśród klientów.

Portal Interia uruchomił serwis poświęcony oprogramowaniu CDN Optima. W serwisie dostępne są informacje na temat funkcjonalności pakietów Optima Start i Doradca Podatkowy. Użytkownicy portalu mogą zobaczyć, jak działa system wchodząc na wersję demonstracyjną udostępnioną w modelu ASP.

— Współpraca z Interią daje nam możliwość poszerzenia kanału sprzedaży i promocji Optimy. W portalu potencjalny klient może pracować na wersji demonstracyjnej on-line, zamówić CD z programem, który zostanie mu przesłany wraz z informacją o systemie. Jeżeli klient zdecyduje się na zakup, może zamówić pełną wersję w przygotowanym sklepie — mówi Szymon Słupik, wiceprezes Comarch-CDN.

Jednak głównym zadaniem związanym z obecnością produktów CDN-u w portalu internetowym ma być budowanie wśród klientów świadomości marki.

— Podstawowe założenie to popularyzacja marki — firmy i produktu — oraz upowszechnienie naszej platformy ASP. Nie liczymy na znaczące przychody ze sprzedaży lub wynajmu Optimy w portalu. Podobnie jak w przypadku współpracy z Office Depot i Empikiem, chcemy zasygnalizować istnienie produktów w świadomości klientów — dodaje Szymon Słupik.

Oprogramowanie CDN-u można odnaleźć w Strefie.pl, która ma gromadzić przydatne firmom usługi, mające umożliwiać inne, nie tylko informacyjne wykorzystanie Internetu.

— Strefa.pl prowadzona przez portal Interia, koncentruje narzędzia do prowadzenia firmy, dostępne on-line. Strefa.pl powstała jako nowe źródło przychodów dla portalu, a oprócz tego, żeby pokazać, że Interia to nie portal wyłącznie dla młodzieży, ale i dla biznesu — przekonuje Jacek Pasławski, dyrektor handlowy, członek zarządu Interii.

Choć obie firmy mają wspólnych współwłaścicieli, nie wykluczają w przyszłości nawiązania współpracy z kolejnymi podmiotami.

— Na razie nie odczuwamy potrzeby, żeby wprowadzać do Strefy innych dostawców oprogramowania. Kluczowa dla tego przedsięwzięcia jest możliwość udostępniania Optimy w modelu ASP, a chcemy tę drogę popularyzować z myślą o przyszłości — dodaje Jacek Pasławski.