Internet: czyli co spędza sen z oczu menedżerowi

Michel Muszyński
opublikowano: 2001-11-09 00:00

Nie rozumiem, jak można nie posiadać jeszcze łącza ADSL! — powiedział wyniośle mój dobry warszawski przyjaciel i spojrzał na mnie z widocznym obrzydzeniem. Poczułem się fatalnie, miałem bowiem w domu zwykłe ISDN i to dopiero od roku.

„ Czy sądzisz, że jest to naprawdę konieczne? — spytałem.

„ Za kilka miesięcy trzy czwarte obrotów handlu detalicznego będzie realizowane w Internecie, a ty zadajesz mi tak naiwne pytania! — prychnął ironicznie. — No, ale nie wszystkim udaje się nadążać za postępem...

„ Ja jednak nie wyobrażam sobie kupowania bułki przez Internet! — rzuciłem zaczepnie.

„ Znając ciebie uważam, że to nic dziwnego! — odparł bez namysłu. — Ale postęp zmusi cię do bardzo szybkiej rewizji twych przestarzałych przyzwyczajeń!

„ A ty, jak często korzystasz z e-commerce? — spytałem niewinnie, bowiem moja cierpliwość już się kończyła.

„ E-commerce? Cóż za bzdura! Byłbym chyba szalony, aby przez Internet podawać nieznajomym numer swojej karty kredytowej!

„ Czyżbyś uważał, iż elektroniczne płacenie w sklepie czy restauracji jest bezpieczniejsze? — to była pułapka.

„ Oczywiście, przecież spotykając się z ludźmi widzę, czy są uczciwi, czy nie! Powinieneś zapamiętać sobie na całe życie: nie ma to jak kontakt bezpośredni! — rzekł mój przyjaciel, a potem pośpiesznie pożegnał się i wyszedł.

Jego zachowanie mnie zmartwiło. Miałem nadzieję, że pomoże mi w rozwiązaniu krótkiego testu na temat elektronicznego marketingu. Ale może będą w stanie zrobić to Czytelnicy?

Co oznacza w marketingu określenie one-to-one?

- Każdy ze sprzedających na pewnym rynku ma tylko jednego klienta

- Pomiędzy sprzedającym i kupującym istnieje bezpośredni kontakt

- Podejście do każdego klienta jest zindywidualizowane

- Sprzedająca firma oferuje produkty wykonywane na zamówienie

- Występujące w Internecie cookies:

- Stanowią inną nazwę wirusów informatycznych

- Mogą być używane do zapamiętywania zainteresowań klienta

- Pozwalają na wyświetlanie handlowych prezentacji wideo

- Umożliwiają zliczanie liczby wejść zainteresowanych do internetowej witryny

- Internetowy reklamodawca może łatwo odkryć tożsamość oglądających jego strony WWW internautów, jeśli:

- Internauci klikną na jego banner reklamowy

- Internauci pozostaną w jego witrynie przez ponad pół godziny

- Internauci używają stałego połączenia z siecią web

- W każdym przypadku

- Nowa dyscyplina marketingu elektronicznego, zwana data mining pozwala na:

- Wyszukiwanie prawidłowości w bazach danych klientów posiadanych przez przedsiębiorstwa

- Szybką identyfikację internautów zainteresowanych zakupem w sieci

- Sprawdzanie wiarygodności przesyłanych siecią web handlowych danych

- Szyfrowanie numerów kart kredytowych przy zakupach w sieci

- Średnia cena praktykowana w Polsce przez internetowe portale za usługę polegającą na jednokrotnym wyświetleniu banneru reklamowego reklamodawcy wynosi:

- 0,01 złotego

- 0,1 złotego

- 1 złotego

- 10 złotych

Oto numery prawidłowych odpowiedzi: 1c, 2b, 3c, 4a, 5b